אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

פרקליטות המדינה תודיע מחר (שלישי) ככל הנראה לבית המשפט כי היא חוזרת בה מכתב אישום שהוגש לפני כשלוש שנים נגד קצין לשעבר ולוחם לשעבר בגדוד 71 של חיל השריון.

כתב האישום הוגש בעקבות אירוע שהתרחש בשנת 2013, אז ניסה פלסטיני לחבל ולפרוץ את גדר ההפרדה באזור הכפר בודרוס ליד רמאללה. הפלסטיני נורה על ידי השניים ובסופו של דבר נהרג.

מצ"ח פתחה בחקירה באיחור, ולבסוף הוחלט להאשים את השניים בעבירה של "מעשה פזיזות ורשלנות" ולא בעבירת המתה. גם אישום זה, כאמור, יבוטל מחר ככל הנראה.

השניים טענו כי פעלו לפי הוראות הפתיחה באש שהיו נהוגות באזור בו התרחש האירוע בזמן התרחשותו, וכי חקירות שנפתחו במקרים דומים לא הובילו להגשת כתבי אישום.

הרקע להחלטה של הפרקליטות לחזור היא דרישת הסנגורים, עורכי הדין שלמה רכבי ועידן פסח מהסנגוריה הצבאית, להציג את כל חוות הדעת המשפטיות שגובשו בעשור האחרון בפרקליטות הצבאית ושהובילו לסגירת תיקים ללא הגשת כתבי אישום במקרים דומים שהסתיימו בהרג של פלסטינים על-ידי לוחמי צה"ל.

עורכי הדין רכבי ופסח מסרו בתגובה, "יש להצטער על כך שקצין וחייל מצטיינים, ששירותם הצבאי היה ללא דופי, נאלצו שנים ארוכות לאחר שחרורם, להתייצב פעם אחר פעם בבית המשפט כשהם נאשמים בהליך פלילי. כל הטענות שהעלנו הוכחו במהלך המשפט כנכונות וצודקות והובילו להחלטה המוצדקת של התביעה לחזור בה מכתב האישום".

הסנגור הצבאי הראשי, אלוף משנה רן כהן, הוסיף, "זה כשלוש שנים אנו מנהלים מאבק לזיכוי הקצין והחייל, שנקלעו לסיטואציה מלחמתית ופעלו כפי שציפו מהם מפקדיהם ובהתאם להנחיות שהועברו להם קודם שיצאו למארב".