עינויים היו שוברים גם אותי. גליקערוץ 7

בראיון לערוץ 7 מתייחס חבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד לדרישתו לחשוף את דרכי חקירתם של החשודים בפרשת דומא.

לדבריו, קודם טיסתו לאירוע ההצדעה לישראל שהתקיים בניו יורק, הוא נפגש עם משפחות העצורים ושמע פרטים קשים מאוד על אופן חקירתם והדרכים בהם הוצאו מהם הודאות במעשים המדוברים. "נחשפתי לסיפורים מאוד מטרידים ומאוד מדאיגים שעל בסיסם נחשפו ההודאות של אותם בחורים".

"ביקשתי ואני דורש מהשר לביטחון הפנים ומראש הממשלה, שהוא האחראי על שירות הביטחון הכללי, לחשוף את פרטי החקירה, ואם היו שם עינויים בלתי חוקיים ואם הוצאו הודאות שלא כחוק, צריך לחשוף את זה ולבטל לחלוטין את ההודאות האלה", הוסיף גליק.

לדבריו, "הדברים הללו מעוררים סימני שאלה קשים מאוד שכמדינה יהודית ודמוקרטית לא נוכל להרשות להם שיקרו".

על השאלה כיצד הוא סבור שעל השב"כ לטפל בפרשה חמורה שכזו ואם אין מדובר, כטענת בכירי השב"כ, בחקירות שאמנם אינן נעימות אך הגדרתן כעינויים מופרזת, משיב חבר הכנסת גליק ואומר כי התיאורים ששמע מטרידים הרבה יותר מקשירה לכיסא או עיכוב במועדי הארוחות.

"מעבר לעובדה שמדובר בצעירים שכבר שנתיים וחצי ושלוש סגורים מבודדים לחלוטין ללא משפט. בחור כזה שלא ראה סדר פסח, לא הלך לבית כנסת ועבר עינויים. אני רוצה להבין מניין קיבלו את ההודאות", עונה גליק.

לדבריו, על השב"כ לדעת להוציא הודאות אמת ולא ניתן להסתמך על הודאות של ילד בן 16 שנגבו בעינויים. "אני לא הייתי מאמין להודאות כאלה. גם אותי אם היו מענים היו שולפים ממני הודאות על כל מיני דברים".