i7-8086K
i7-8086Kצילום: INTEL

אינטל חשפה הלילה (שלישי) שני מעבדים חדשים מהדור השמיני שפותחו בישראל: וויסקי לייק ללפטופים ואמבר לייק עבור מחשבי 2 ב-1 דקים וקלים.

המעבדים שהוצגו בתערוכת קומפיוטקס בטייוואן מציגים שיפור דו ספרתי בביצועים ותומכים בגלישה במהירות של 1 ג'יגה. הם ישולבו ביותר מ-70 דגמי מחשבים שיושקו בסתיו הקרוב.

לצד המעבדים, אינטל הכריזה גם על טכנולוגיית Low Power Display, שמשפרת את חיי הסוללה הודות לצמצום במחצית של צריכת הכוח לתצוגת ה-LCD ומוסיפה 8-4 שעות של ניגון וידיאו מקומי. הטכנולוגיה תאפשר לפתח מחשבים שיחזיקו עם חיי סוללה של יום שלם.

טכנולוגיה זו היא תוצאה של שיתוף הפעולה בין אינטל לבין יצרני ציוד מקורי כמו שארפ ו-Innolux. ניתן יהיה לראות בשוק מחשבים אלה החל מעונת חגי סוף השנה האזרחית.

טכנולוגיית Intel Low Power Display מכילה שיפורים במבנה האלקטרוני של הצג ובצריכת החשמל לתאורה האחורית. היא עושה שימוש בטכנולוגיות שונות המשפרות את שיעורי הריענון של הצג בהתאם לתרחישי שימוש ואלגוריתמים של אינטל, המאפשרים לנהל את התאורה האחורית ביתר יעילות.

גרגורי בריאנט, סגן נשיא תאגידי ומנהל כללי של קבוצת המחשוב באינטל, הציג במהלך הנאום שלו בכנס מחשב עם מעבד אינטל שכולל לא פחות מ-28 ליבות.

"אנחנו עומדים לצאת למסע של הגדרה מחדש של חוויית המחשב האישי וחשוב לנו לבחון את מוצרינו ולהמחיש לתעשייה אילו חידושים טכנולוגיים יועילו למגזרי שוק ספציפיים", אמר בריאנט. "הדגש כאן אינו מספר הליבות דווקא, אלא היכולת להשיג שילוב של מספר גדול של ליבות עם תדרים גבוהים עבור עומסי עבודה מסיביים כגון מידול פיננסי, עיצוב ארכיטקטוני ותעשייתי ויצירת תוכן מקצועי".

בנוסף, אינטל הכריזה על מהדורה מוגבלת של מעבד Core i7-8086K מהדור השמיני, שהושק לציון יום השנה ה-40 למיקרו מעבד אינטל 8086 המקורי, עם תדר טורבו 5.0GHz ויחידת עיבוד ראשונה עם שש ליבות בתדר בסיס של 4GHz. ה-i7-8086K הוא המעבד הראשון של אינטל עם תדר טורבו של 5.0 GHz בליבה אחת ומעבד שש הליבות הראשון של אינטל עם תדר בסיס של 4.0 GHz.

התדרים הגבוהים האלה מספקים ביצועים המאפשרים להתמודד עם המשחקים התובעניים ביותר ועם קצבי פריימים גבוהים. מחירו המומלץ ללקוח של מעבד i7-8086K יעמוד על 425 דולר.

עוד הכרזה של אינטל מגיעה מעולם הזכרונות. אינטל השיקה בקומפיוטקס את Intel Optane SSD 905P M.2: כונן עתיר ביצועים המאפשר למעבד להקדיש פחות זמן להמתנות ויותר זמן למחשוב וכך לשפר את הנאת המשתמשים מחוויית מחשוב מהירה יותר. ה-M.2 יכול לעשות שימוש במערכי RAID ובכך לאפשר למשתמשים להשיג אחסון של 1.5 טרבייט עם הספק נתונים של 10 ג"ב, העומד בעומסי העבודה הכבדים של אנשי מקצוע, יוצרי תכנים, מפתחי משחקים וגיימינג עתיר ביצועים.