בית חב"ד בטאיוואןחזקי

שליח חב"ד בטאיוואן, הרב שלומי טביב, חי עם רעייתו רחלי וחמשת ילדיהם כבר שבע שנים בטאיפיי שבטיוואן.

טביב שימש קודם לכן כשליח חב''ד בהונג קונג ולאחר בקשה של הקהילה היהודית נפתח לראשונה בקיץ 2011 בית חב"ד בטאיפיי ,עיר הבירה של טאיוואן.

בראיון לערוץ 7 הוא מספר "באנו לכאן להפריח את השממה. גרים כאן 800 יהודים כאשר 250 יהודים שומרים קשר עם בית חב"ד בחגים ואירועים מיוחדים. חלק מהיהודים כאן הם אנשי עסקים, סטודנטים, מרצים באוניברסיטה, דיפלומטים מישראל, אנגליה, קנדה וארה"ב וכמובן מטיילים. השליחות כאן לתת מענה לכל מי שצריך ויותר מזה".

בית חב"ד בטאיוואן מציע אוכל כשר למהדרין וחנות עם מזון כשר. למעשה זהו המקום היחיד בו ניתן למצוא אוכל כשר בטיוואן. "פעם בשנה אנחנו מביאים מכולה מהארץ עם אוכל כשר. לאחרונה לאחר מאמצים של ארבע שנים הצלחנו להשיג עופות כשרים שמגיעים מארה"ב לרשת חנויות 'קוסקו'. לחם אופים לבד בבית בתנור מיוחד".

בית הכנסת נמצא בקומה התחתונה של בית חב"ד ומתקיימות בו תפילות וארוחות שבת. פעם בשבוע מקיים הרב טביב שיעור תורה בנושא פרשת השבוע ופעם בחודש מקיימת רעייתו רחלי מפגש של נשים בבית חב"ד, "המפגש הזה נותן לי כוחות לכל החודש", מספרת טביב.

אחת המטרות העיקריות שהרב טביב רוצה להגשים היא בניית מקווה בטאיפיי, "נכון להיום מאוד קשה לשמור על טהרת המשפחה. נשים ששומרות נאלצות לטוס עד הונג קונג כדי לטבול. אנחנו במשא ומתן עם הממשלה להקצות מקום למקווה ומקווים שגם נמצא תורמים לבנייתו".

במהלך השניים במזרח למד הרב טביב סינית וגם משפחתו שולטת בשפה, "האנשים כאן טובים ואוהבי ישראל. המילה אנטישמיות לא קיימת בלקסיקון שלהם".

אין ספק שהחינוך הילדים מאתגר את הרב טביב. בנו מענדי מספר על השליחות כילד, "אני כאן כי הרבי ביקש מאיתנו לשמור על הקהילה היהודית. אני לומד בבית הספרנט של חב"ד ולומד גם סינית ועברית. אני מתגעגע למשפחה בישראל אבל יש לי כאן 'מבצעים' שאני עושה כמו ללמוד את התניא ולהכין דבר תורה בשבת לכל האורחים שמגיעים אלינו לסעודת שבת".

"אם קשה להיות יהודי בטאיוואן? לא קשה להיות יהודי בכלל רק צריך להתאמץ קצת", אומר הרב טביב ומוסיף, "אנחנו נשאר כאן עד שמשיח יגיע... אולי זה יקרה כבר היום".