ח"כ ג'מאל זחאלקה
ח"כ ג'מאל זחאלקהצילום: FLASH 90

"אני מברך את נבחרת ארגנטינה על ההחלטה לבטל את המשחק באצטדיון אלמאלחה", כך צייץ בחשבון הטוויטר שלו, ח"כ ג'מאל זחאלקה מ'הרשימה המשותפת'.

ח"כ זחלאקה צייץ את הדברים בתגובה על הדיווחים שהתפרסמו בתקשורת הארגנטינאית בשעה האחרונה כי הנבחרת הלאומית עם ליאו מסי כוכבם הגדול החליטו שלא לקיים את משחק הידידות לקראת גביע העולם במוצאי השבת הקרוב מול נבחרת הכדורגל של ישראל.

"העולם צריך ללחוץ על ישראל כדי שתקבל את החלטות האו"ם למען שלום בלי כיבוש", כתב עוד ח"כ זחלאקה בחשבון הטוויטר שלו.

כזכור, הנבחרת הארגנטינאית הייתה אמורה להגיע לישראל ביום חמישי הקרוב, כחלק מההכנות לקראת מונדיאל 2018 שיתקיים ברוסיה, ולקיים במוצאי השבת הקרוב באצטדיון טדי שבבירה משחק ידידות והכנה מול נבחרת ישראל.

לאחר פנייתו של יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית ג'יבריל רג'וב ואיומיו, בתוספת להפגנות הפרו-פלסטיניות שהתקיימו היום במגרש האימונים שבברצלונה שם מתאמנת הנבחרת הארגנטינאית ומתחת למשרדי ההתאחדות בעיר הבירה בואנוס איירס, החליטו ראשי הנבחרת הארגנטינאית לבטל את המשחק, כך על פי דיווחים אמינים למדי.

נראה כי הפוליטיקה והחשש מתגובות העולם הערבי הם אלה שהשפיעו על החלטת האורחים, כשאלה יצטרכו לפצות את הפקת האירוע על הכספים הרבים שהושקעו בכדי לארחם בישראל.

בינתיים מנסה שרת התרבות והספורט מירי רגב לשנות את החלטת הארגנטינאים, כשזו פנתה לראש הממשלה נתניהו בבקשה שישוחח עם נשיא ארגנטינה ויבקש ממנו להתערב למניעת ביטול משחק הראווה בין נבחרות הכדורגל של שתי המדינות. על פי הנאמר, ראש הממשלה שוחח עם מקבילו הארגנטינאי, אך לא ברורה מידת ההשפעה של הדרג המדיני שם על השחקנים שהם אלו שסרבו להגיע לארץ בשל המצב הביטחוני ואיומיי הערבים.

בינתיים, בקשת הפוליטית לא איחרו התגובות לבוא כשרובם מאשימים את השרה רגב בכך שדחפה את המשחק לירושלים וזו הסיבה שהביאה לביטולו.

ח"כ איציק שמולי מ'המחנה הציוני' כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "רגב עשתה פוליטיקה וקיבלה פוליטיקה. הלך הכדורגל". חיים ילין ח"כ מטעם מפלגת 'יש עתיד' כתב "ירושלים היא שלנו, עיר הבירה של ישראל. חגגנו את העברת השגרירויות של ארצות הברית, גווטאמלה ופראגוואי. חגיגות ה-70 הם של כל מדינת ישראל, אפשר היה לתת לחיפה לארח את המשחק".

ח"כ ילין, תושב מועצת אשכול וראש המועצה לא מזמן, התאכזב מביטול המשחק לנוכח העובדה כי ילדים רבים מעוטף עזה הוזמנו למשחק היוקרתי מול נבחרת ארגנטינה. "זו אכזבה גדולה לילדי עוטף עזה שהוזמנו למשחק. יום זה ייזכר כהפסד לתרבות והספורט בישראל, כפיים".

רויטל סויד מ'המחנה הציוני' כתבה, "אם נבחרת ארגנטינה לא תגיע בסוף לישראל, בעקבות הפארסה שמירי רגב הובילה, היא תהיה חייבת להסיק מסקנות". כמוה גם חברתה למפלגה, שלי יחימוביץ' כתבה כי האשמה הבלעדית היא השרה רגב. "כל כך הרבה כסף, קומבינות ושקרים, חיבוק דוב כל כך מסורבל בצרוף לחץ מטורף לשחק בירושלים ולקינוח המלמול הזועם של רגב "אני רוצה לראות אם מסי לא ילחץ לי ולראש הממשלה את היד", את תראי, את תראי", כתבה ח"כ יחימוביץ'.

בהתאחדות לכדורגל אמרו כי גם הם אינם יודעים עדיין אם המשחק יתקיים או לא, וכי הם בודקים את הנושא לאשורו.