אבי גבאי
אבי גבאיצילום: הלל מאיר/TPS

בשמאל הישראלי מנצלים את ביטול הגעתה של נבחרת ארגנטינה בכדורגל למשחק ידידות עם ישראל למתקפה וניגוח של הממשלה.

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, כתב בטוויטר "חטפנו פצצה לפנים. זה לא רק ספורט. כך לצערי עלול להתחיל צונאמי בינלאומי".

"לגבי ההתנהלות המושחתת של שרת הספורט - מטקס המשואות, דרך טיימס-סקוור ועד ארגנטינה - היא מחייבת חקירת משטרה. זו המדינה שלנו, המיסים שלנו, הכבוד הלאומי שלנו ולא מכונת הפריימריס שלה", הוסיף גבאי.

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג אמר כי מדובר ב"גול עצמי מרהיב לכל דוברי השלטון שמבטיחים לנו 'שמצבנו המדיני מצוין'. כואב מאד שה-BDS חוגג. כשלון מהדהד של ממשלה שטומנת את ראשה ולא קוראת את המציאות".

ח"כ זוהיר בהלול היה חריף יותר. "התנהלות השרה רגב ונתניהו במרדף אחר כבוד והון פוליטי, גבו את המחיר. ההתעקשות על העברת המשחק לירושלים והתערבותם הברוטלית בכל פרט עד לרמת לחיצת הידיים, של מה שהיה אמור להיות אירוע ספורט ידידותי רגיל, הוא שהכניס את הפוליטיקה לסיפור".

"האובססיה הפתולוגית לירושלמיזציה הפכה את המשחק לאירוע פוליטי מובהק שיצר אנטגוניזם עד ביטולו. את המחיר משלם האוהד הישראלי שביקש לחוות כדורגל ברמה בינ"ל בבית", טען בהלול.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ניצל גם הוא את ההזדמנות ואמר, "‏הבעיה הגדולה ביותר של הממשלה הזו היא שהכל חלטורה".

"הכרטיסים למשחק בקומבינה, המאבק ב-BDS הועבר למשרד לבטחון פנים מסיבות פוליטיות, שרת התרבות מתחפשת לשרת החוץ רק כדי להידחף למצלמות ובסוף אף אחד לא עושה את העבודה וארגנטינה לא תגיע לישראל", דברי לפיד.

נזכיר כי שגרירות ישראל בארגנטינה הודיעה רשמית כי משחק הידידות בין הנבחרות, שהיה עתיד להתקיים במוצאי השבת באיצטדיון טדי בירושלים בוטל בשל לחץ פלסטיני ו"איומים פרובוקטיביים כלפי ליונל מסי".

השרה מירי רגב התייחסה להודעות שהוציאו פוליטיקאים התולים את אי הגעת נבחרת ארגנטינה בקיום המשחק בירושלים ואמרה, "אלה דברי הבל שנותנים לגיטימציה לטרור ולתומכי ה-BDS נגד מדינת ישראל. לצערי יש לנו סוסים טרויאנים בכנסת שנותנים רוח גבית לטרור".

לארגנטינה, שבאחרונה הודקו קשריה עם ישראל, מדובר בתקרית דיפלומטית של ממש ונודע כי ההתאחדות המקומית מגייסת כסף בשביל לפצות את רוכשי הכרטיסים ואת מפיק האירוע בישראל.

שרי הממשלה חושבים שארגנטינה נקטה בצעד נמהר. השר ישראל כ"ץ אמר הבוקר כי "נבחרת ארגנטינה נכנעה לאיומים וביטלה את משחקה המתוכנן בישראל. אני עוד זוכר את מראדונה משחק בישראל ב1986 ולאחר מכן זוכה במונדיאל, וגם מסי עצמו ביקר עם ברצלונה בירושלים ובכותל ב2013, אז מה נשתנה? כמה איומים של ג׳יבריל רג׳וב וכבר מתקפלים?".

השר גלעד ארדן הוסיף בראיון בגלי צה"ל, "שחקני ארגנטינה חששו שיתקפו אותם בירושלים. במקום לבדוק איתנו - הם העדיפו לבטל. היו כאן הסתה ואיומים לאלימות מצד הפלסטינים והטרוריסט ג'יבריל רג'וב".

ההתאחדות לכדורגל פרסמה הבוקר תגובה רשמית לביטול המשחק. "יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני והמנכ"ל רתם קמר, נמצאים בקשר ישיר החל מאמש עם מארגני המשחק, ראשי ההתאחדות הארגנטינית וראשי פיפ"א בעקבות הידיעות על ביטול הגעתה של נבחרת ארגנטינה למשחק המתוכנן עם נבחרת ישראל במוצאי שבת הקרובה".

בהתאחדות ציינו כי "נכון לעכשיו לא התקבל כל אישור רשמי על ביטול המשחק, אם כי ברור שעצם קיומו מוטל בספק".

עוד איימו כי ימצו את הדין עם ההתאחדות הפלסטינית ששיגרה איומים ישרים לשחקני ארגנטינה אם יגיעו לישראל. "ההתאחדות רואה בחומרה את האיומים הפיזיים והברוטליים שחצו כל קו אדום, שהשמיע ראש ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב ותפעל ככל יכולתה בעניין במוסדות הכדורגל העולמי. יו"ר ההתאחדות יעביר בהמשך היום מכתב תלונה חריף לנשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו בדרישה למצות את הדין עם מי שהעזו להסית מפורשות לפגוע בשחקני כדורגל ופעלו לטרפד משחק ידידות בין שתי הנבחרות".