עופר עיני, יו"ר ההתאחדות. יגיע לפשרה?
עופר עיני, יו"ר ההתאחדות. יגיע לפשרה?צילום: פלאש 90

אחרי ההודעה מטעם שגרירות ישראל בארגנטינה כי משחק הידידות בין נבחרות ישראל וארגנטינה שאמור היה להתקיים במוצאי השבת הקרובה, בוטל, בהתאחדות לכדורגל פועלים להגיב על הערבוב בין פוליטיקה וספורט.

בזמן שמאחורי הקלעים מנסים הצדדים להגיע לפשרה, בה תשחק הנבחרת הארגנטינאית מול מקבילתה הישראלית בברצלונה, בהתאחדות לכדורגל זועמים על דברי ההסתה של יו"ר ההתאחדות לכדורגל הערבית, ג'יבריל רג'וב.

לדברי ההתאחדות הישראלית, דבריו ואיומיו של רג'וב הם שהביאו בסופו של דבר לביטול המשחק. "יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני והמנכ"ל רתם קמר נמצאים בקשר ישיר החל מאמש עם מארגני המשחק, ראשי ההתאחדות הארגנטינית וראשי פיפ"א בעקבות הידיעות על ביטול הגעתה של נבחרת ארגנטינה למשחק המתוכנן עם נבחרת ישראל במוצאי שבת הקרובה. נכון לעכשיו לא התקבל כל אישור רשמי על ביטול המשחק, אם כי ברור שעצם קיומו מוטל בספק", אמרו בהתאחדות.

"ההתאחדות רואה בחומרה את האיומים הפיזיים והברוטליים שחצו כל קו אדום, שהשמיע ראש ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב ותפעל ככל יכולתה בעניין במוסדות הכדורגל העולמי".

לדברי ההתאחדות, "יו"ר ההתאחדות עופר עיני יעביר בהמשך היום מכתב תלונה חריף לנשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו בדרישה למצות את הדין עם מי שהעזו להסית מפורשות לפגוע בשחקני כדורגל ופעלו לטרפד משחק ידידות בין שתי הנבחרות".

בינתיים, נציג של קבוצת קומטק המפיקה של האירוע, המריא הבוקר (רביעי) לברצלונה לפגישה עם יושב ראש ההתאחדות הארגנטינאית בכדי לדון בגובה הפיצויים ולנסות למצוא פשרה שתאפשר את קיום המשחק בכל זאת. "כל מי שרכש כרטיס דרך משחק הכרטיסים לאן באמצעות כרטיס אשראי יקבל את כספו בחזרה על ידי ביטול החיוב לחברת האשראי", אמרו בקומטק בניסיון להרגיע את האוהדים ששילמו ממיטב כספם בכדי לצפות בשחקני נבחרת ארגנטינה מקרוב.