ח"כ מנחם אליעזר מוזס
ח"כ מנחם אליעזר מוזסצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שיגר מכתב לשרת המשפטים, איילת שקד, בו הוא קובל על כך שהצעות חוק הסותרות את ההסכמים הקואליציוניים זוכים ל'דחיית דיון' ולא להסרה מוחלטת מסדר היום.

"מידי שבוע דנה ועדת השרים לענייני חיקיקה במספר רב של הצעות חוק, חלקם סותרות את קווי היסוד של הממשלה ואת עמדותיהם של חלק מהסיעות החברות בקואליציה. במקרים רבים עמדת ועדת השרים לגבי חוקים אלה היא: דחיית דיון", כתב מוזס.

מוזס אף מציג דוגמה שגרמה להתמרמרות בסיעת יהדות התורה. "ישיבת ועדת השרים שהתכנסה בתחילת השבוע ודנה בהצעת חוק של חה"כ קסניה סבטלובה שעניינה: הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. העמדה שנקבעה: 'דחיית דיון ב-4 חודשים'".

לדבריו, מדובר בעיסוק מיותר בחוקים שבלאו הכי לאו יאושרו. "לכל הסיעות בקואליציה ברור מעל לכל ספק, כי הצעות חוק דוגמת זו המציעה תחבורה ציבורית בשבת, לא תאושר בשום צורה. מדוע אם כן נקבע כי הדיון בחוק יידחה?".

מוזס מונה במכתבו דוגמאות נוספות, כדוגמת הצעות חוק של חברת הכנסת סתיו שפיר בעניין 'ברית הזוגיות' ושל ח"כ יואל חסון בעניין ה'תא המשפחתי', שעלו לדיון ונדחו. ''עמדת ועדת השרים תואמת את קווי היסוד. לפיכך לגבי חוקים כגון אלו עליה להיות ברורה והחלטית - נגד".

"עמדת הוועדה לקבוע 'דחיית דיון' חוזרת ונישנת מידי שבוע. ובנושאים הנוגעים לציפור הנפש של סיעתנו, אנו רואים בחומרה את החשש של ועדת השרים לחקיקה, מקביעת עמדה ברורה והחלטית נגד כל חוק הפוגע בקווי היסוד ובסטטוס קוו".

מוזס מסביר היכן לטענתו יש מקום 'לדחות דיון'. "דחיית דיון מקובלת עלינו כאשר מדובר בחוק תקציבי/ כלכלי/ חברתי, שיש צורך בדיון חוזר. או שקיים סיכוי לאשר את החוק לאחר דחיית הדיון. אך ככל שמתייחסת הוועדה להצעות חוק המציעות פגיעה בקווי היסוד של הממשלה, פגיעה בשבת, בסטטוס קוו ובקודשי הדת, הרי שאנו מצפים שתובע עמדה חד משמעית וברורה: נגד", אמר.