הכנסת, הבוקר
הכנסת, הבוקרצילום: דוברות

ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד" וחבר וועדת חוץ וביטחון, קרא היום (ד') לנשיא ארה"ב ולראשי המדינות באירופה, להכיר בריבונות ישראלית ברמת הגולן.

"אני פונה מכאן לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ: אחרי צעדך האמיץ למען עם ישראל - בהכרה בירושלים כבירתנו והעברת השגרירות - הכר בריבונות ישראל ברמת הגולן. אני פונה לחברי הקונגרס משתי המפלגות, רפובליקנים ודמוקרטים: החזירו לישראל את מעמדה העל-מפלגתי. הכירו בריבונות הישראלית ברמת הגולן".

לפיד אמר את הדברים בכנס ''העולם עם הגולן'' שהוביל בכנסת, ''מכאן אני פונה גם אל מנהיגי אירופה. במשך שנים התעלמתם מרצח העם בסוריה. הפעם, עשו את הדבר הנכון. הכירו בריבונות הישראלית על רמת הגולן".

בכנס השתתפו סגן השר הביטחון אלי בן דהן, וכן חברי הכנסת אכרם חסון, יהודה גליק, רוויטל סוויד, מאיר כהן, מיקי לוי, קרין אלהרר, עופר שלח, חיים ילין, עליזה לביא ופנינה תמנו שטה.

ח"כ לפיד אמר עוד באירוע כי "לא רק העם עם הגולן, גם העולם. יזמתי את הכנס הזה מפני שיש למדינת ישראל חלון הזדמנויות נדיר להביא להכרה בינלאומית רחבה בריבונות הישראלית ברמת הגולן. קודם בארה״ב, רפובליקנים ודמוקרטים יחד, בהמשך גם באיחוד האירופי ובארצות נוספות".

לפיד ציין כי "כדי שזה יקרה, הדבר הראשון שהעולם צריך לראות הוא שבעניין רמת הגולן אין בישראל אופוזיציה וקואליציה. כולנו מאמינים שהגיע הזמן".

עוזי ארד, ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, חשף בכנס כי "עובדה בלתי מעורערת היא שארבעה ראשי ממשלות ישראלים, שניים ממפלגת העבודה, שניים מרקע ליכודי, נשאו ונתנו על ירידה מרמת הגולן.

''אנחנו יכולים לשכוח את זה, אבל בארמון של אסד יש את כל המסמכים, חלקם אמריקאים. נתניהו גם ב-2010-2011 הוא ניהל מו"מ עקיף רציני עם אסד הבן הפסיכופט על ירידה מרמת הגולן" טען ארד.