עוזי ארד
עוזי ארדצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עוזי ארד, ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, טען היום (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ניהל בעבר משא ומתן עם אסד על הנוכחות הישראלית ברמת הגולן.

ארד השתתף בכנס ''העולם עם הגולן'' שערכה מפלגת יש עתיד בכנסת, בקריאה למנהיגי העולם להכיר בריבונות הישראלית על הרמה.

"עובדה בלתי מעורערת היא שארבעה ראשי ממשלות ישראלים, שניים ממפלגת העבודה, שניים מרקע ליכודי, נשאו ונתנו על ירידה מרמת הגולן", אמר ארד.

''אנחנו יכולים לשכוח את זה, אבל בארמון של אסד יש את כל המסמכים, חלקם אמריקאים. נתניהו גם ב-2010-2011 הוא ניהל מו"מ עקיף רציני עם אסד הבן הפסיכופט על ירידה מרמת הגולן", טען.

ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד" וחבר וועדת חוץ וביטחון, קרא בכנס לנשיא ארה"ב ולראשי המדינות באירופה, להכיר בריבונות ישראלית ברמת הגולן.

"אני פונה מכאן לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ: אחרי צעדך האמיץ למען עם ישראל - בהכרה בירושלים כבירתנו והעברת השגרירות - הכר בריבונות ישראל ברמת הגולן. אני פונה לחברי הקונגרס משתי המפלגות, רפובליקנים ודמוקרטים: החזירו לישראל את מעמדה העל-מפלגתי. הכירו בריבונות הישראלית ברמת הגולן".

לפיד הוסיף, ''מכאן אני פונה גם אל מנהיגי אירופה. במשך שנים התעלמתם מרצח העם בסוריה. הפעם, עשו את הדבר הנכון. הכירו בריבונות הישראלית על רמת הגולן".