פלסטינית משליכה אבן בגבול עזה
פלסטינית משליכה אבן בגבול עזהצילום: רויטרס

בצה"ל ממשיכים להתמודד הסברתית עם האירוע ביום שישי האחרון, במהלכו נהרגה סמוך לגדר הרצועה רזאן א-נג'אר, צעירה פלסטינית שלטענת הפלסטינים שהתה במקום כאשת רפואה לבושת מדים ולא כמפגינה.

דובר צה"ל בערבית, רס"ן אביחי אדרעי, פרסם הבוקר (חמישי) סרטון בטוויטר, באמצעותו ביקש להוכיח כי א-נג'אר לא שהתה באזור התקרית כאשת רפואה תמימה, והיתה מעורבת באופן פעיל בהתפרעויות.

"רזאן א-נג'אר היא לא מלאך הרחמים כפי שמנסים בחמאס להציג אותה", צייץ רס"ן אדרעי יחד עם פרסום הסרטון.

"היא הודתה כי שימשה מגן חי למתפרעים וזה מוכיח כיצד חמאס מנצל את כל חלקי החברה העזתית לצורך מטרותיו ומטרות איראן", הוסיף.

"האם פרמדיקים בעולם מיידים רימונים ומשתתפים במהומות וקוראים לעצמם מגנים חיים?", תהה רס"ן אדרעי בסיום הציוץ.

ביום שלישי השבוע פורסמו מסקנותיו הראשוניות של התחקיר הצבאי שנערך בעקבות האירוע. מהמסקנות עולה כי לא בוצע לעבר החובשת ירי ישיר. במסגרת התחקיר נגבו עדויות מהחיילים שהיו מעורבים בתקרית, ונבדק בין השאר מי היו החיילים שירו במהלכה וכמה תחמושת כל אחד מהם ירה.

מהמסקנות הראשוניות עולה כי באירוע כולו נורה מספר כדורים מצומצם. החובשת הפלסטינית רזאן אנג'אר בת ה-22 נפגעה ככל הנראה מנתז ולא מהירי עצמו. בצה"ל מציינים כי תחקור האירוע ימשך. תחקור האירוע יבוצע על ידי מנגנון התחקור המטכל"י ותוצאותיו יועברו לעיונו של הפצ"ר על פי הכללים.

הפלסטינים טוענים כי אנג'אר נורתה כשלבשה מדים של אנשי הצוות הרפואי וכי ניתן היה לזהות בבירור את תפקידה במקום. ברשתות התקשורת הפלסטיניות אף הופץ בימים האחרונים סרטון שבו אנג'אר מספרת על עבודתה כשהיא לובשת חלוק לבן, ואשר לטענת מפיציו צולם ביום שישי.