אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, גזר היום שלוש שנות מאסר, פיצויים בסך 280,000 ש"ח וקנס בסך 50,000 על שי אבני, סוחר ניירות ערך שניהל תיקים ללא רישיון ורימה את לקוחותיו.

אבני הורשע בעבירות גניבה בידי מורשה, השפעה בדרכי תרמית על שערי ניירות ערך, ניהול תיקים ללא רישיון ומשיכת שיקים ללא כיסוי.

בהכרעת הדין נקבע כי שבין השנים 2014-2012 ניהל תיקי ניירות ערך ללא רישיון עבור 17 לקוחות שונים, תוך שהוא מבטיח ללקוחות תשואות יוצאות דופן.

עוד הורשע אבני בביצוע כ – 2,000 עסקאות מתואמות בין חשבונותיהם של הלקוחות לבין חשבונותיו השונים, ובכך גנב אבני כ – 280 אלף ש"ח מן הלקוחות ואף השפיע בדרכי תרמית על שערי ניירות הערך בהם סחר.

בגזר הדין קבע השופט כבוב, "המקרה הנוכחי הוא מקרה חריג מאוד שבית משפט זה טרם נתקל בדומה לו במשך השנים האחרונות, במובן זה שמדובר במי שפעל ביודעין ובמתכוון, מראש ועל פי תכנית שיזם להונות את לקוחותיו ולגזול את כספם ללא כל כוונה לנהל עבורם תיק השקעות כפי שהתחייב לעשות בפניהם".

לדברי השופט, "הנאשם תכנן ויזם תכנית מרמתית שייעודה היחיד היה גזלת כספם של אותם לקוחות שהצליח לגייס לאחר מסע שכנועים מתמשך, תוך התעלמות מוחלטת מן הנזק שייגרם לאותם לקוחות. אין מדובר במנהל השקעות או מנהל כספים שניהל את כספי לקוחותיו ונקלע למצוקה ועל רקע מצוקה זו החליט לקחת סיכון מסוים על חשבון כספי לקוחותיו... אלא מדובר במקרה חריג שבו הנאשם פעל ביודעין ובמתכוון אך ורק לגזלת כספם של לקוחותיו".