הרב מרדכי אליהו זצ"ל
הרב מרדכי אליהו זצ"לצילום: פלאש 90

ההילולה לכבודו של הרב מרדכי אליהו זצ''ל תתקיים הערב (חמישי) בהר המנוחות בירושלים, במלאת שמונה שנים להסתלקותו.

רבה של צפת ובנו של הרב, הרב שמואל אליהו, סיפר לערוץ 7 כי המונים פוקדים את קברו של אביו בכל ימות השנה, "מגיעים הרבה אנשים, כל אחד בזמנו הפרטי ומתפללים, וגם לפעמים אנשים מספרים ישועות שהיו להם. זה מפתיע כל פעם מחדש לראות את המושג הזה - צדיקים קרויים חיים.

"זה פלא גדול, אנחנו רואים את זה בחוש, כל שנה באים אנשים עם סיפורים מפליאים, מדהימים, לראות איך באמת הנשמה לא נפגמה והשפעתה נמשכת ולא נחלשה אורה".

הרב אליהו נותן דוגמא אחת מני רבות, "יש יהודי אחד, רופא בשערי צדק, ד"ר מורלי, שהוא סיפר את זה בעצמו ובקולו, הוא היה בריצה ביער ירושלים בחודש אדר השנה והוא איבד את הכרתו ולא מצאו אותו עד הבוקר. כשהוא התעורר הוא סיפר שבשלב מסוים הוא היה בבית דין של מעלה ופגש שם את הרב בפנים זוהרות והיה שם גם בעל המתוק מדבש (פירוש על הזוהר), הרב דניאל פריש ועוד צדיקים גדולים אחרים.

''הם אמרו לו 'אתה צריך ללכת לחזור לעולם הזה, יש לך עוד הרבה אנשים לרפא, יש לך עוד תפקיד - גם ללמד', הוא היה מלמד בשבת שיעורים של 'המתוק בדבש'. הוא אמר לכל השומעים - 'אתם יודעים שאני לא אדם הזוי ולא מדמיין אבל ככה זה היה'.''

הרב אליהו מסביר מדוע מקובל לפקוד את קבר הצדיק ולהתפלל עליו ביום השנה לפטירתו. "כתוב שביום ההילולה של הצדיק הנשמה נמצאת במקום ולכן אנחנו משתדלים ביום הזה להתפלל שמה, לקרוא משהו מתורתו, לאמץ משהו ממידותיו, אחרי הבקשות הכלליות יש מקום גם למשהו אישי סוף סוף. כל אישי זה חלק מהכלל. מי שלא יכול להגיע שידליק בבית נר לכבוד הצדיק, ילמד משהו מתורתו, יגיד איזה פרק תהילים ויבקש על עם ישראל וגם על עצמו".