האזכרה ליצחק רבין ז''ל. ארכיון
האזכרה ליצחק רבין ז''ל. ארכיוןפלאש 90

הרב זאב שרון, ראש המכינה הקדם צבאית ארזי הלבנון בשילה, תוקף בערוץ 7 את הטירונים שסירבו לסייר ליד קברו של יצחק רבין ז''ל ואף נטשו את בסיסם לאחר שמפקדם הודיע להם שייענשו בגין סירובם.

בראיון לערוץ 7 הוא מסביר כי רצח ראש הממשלה רבין היה האסון הגדול ביותר שאירע לעם ישראל במישור האזרחי מאז הקמת המדינה, "הדברים חמורים ולמה? כי מדובר פה על ראש ממשלת ישראל בשעת תפקיד שנרצח ואני חושב שזה האסון הכי גדול במישור האזרחי שקרה למדינת ישראל מאז הקמתה.

''אני יכול להגיד לך שביום הרצח כששמעתי שהוא נרצח ישבתי בבית ובכיתי. אני מהצד של ז'בוטינסקי והאצ"ל אבל אין קשר בין התנגדות לדעות פוליטיות לבין ראש ממשלת ישראל שנרצח. יצחק רבין היה ראש ממשלת ישראל ורמטכ"ל צבא הגנה לישראל, הלוואי ולי היו חצי מהזכויות שיש לאדם הזה שמסר את חייו הפרטיים למען האומה, למען כלל ישראל גם אם אני חולק עליו".

"אני חולק עליו בדרכו המדינית וגם על מי שטוען שאם הוא לא היה נרצח היה כאן שלום אבל בין זה לבין העובדה שנרצח ראש ממשלת ישראל שהוא היה ראש הממשלה שלי אין שום קשר. אני לא מהמחנה שלו, אני לא חושב כמוהו אבל הוא כמו מלך שמחל על כבודו ואין כבודו מחול כי זה לא כבודו האישי זה כבוד האומה''.

הרב שרון מסביר כי איש לא ביקש לחנך למורשת רבין את החיילים שסיירו בחלקת גדולי האומה בהר הרצל, ''אני לא חושב שמישהו התכוון שם בהר הרצל להנחיל את מורשת רבין, אני חושב שזה פשוט מבזה, לא יודע מה אותם טירונים חשבו לעצמם ועוד על זה לעשות נפקדות? מגיע להם שישבו בכלא.

''זה שהם לא נכנסו לחלקה של רבין זה לא ראוי. כל המחלקה הולכת, הפלוגה הולכת, לא מדובר פה על שונאי ישראל מדובר כאן על ראש ממשלת ישראל ואני מצפה שראש הישיבה ינזוף בהם".