הרב לאו בישיבת נצר מטעי
הרב לאו בישיבת נצר מטעיצילום: איתי סנדיק

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ביקר השבוע במוסדות הלימוד ובישיבה הגבוהה בעיר אריאל. את הביקור יזם חבר גרעין נצר-אריאל, הרב עמירם אלבה – רב בית הספר בפדואל.

במהלך ביקורו באריאל, הגיע הרב לאו לתלמוד התורה 'נווה אריאל' שהוקם ביוזמת גרעין נצר אריאל, לישיבת "נצר מטעי" שהגיעה עם הגרעין מהיישוב נצרים וכן לביה"ס הממ"ד אור-זבולון בעיר. הרב שוחח עם תלמידי הכיתות השונות, מסר להם שיחת עידוד וחיזוק והתעניין בלימודיהם.

בישיבה הגבוהה נפגש הרב עם בחורי הישיבה, לימד שיעור עיוני בסוגיה הנלמדת ממסכת כתובות והעביר שיחה על פרשת "שלח לך" ודמותו של יהושוע בן-נון. בתלמוד התורה 'נווה אריאל על שני אגפיו- בנים ובנות - לומדים מעל 360 תלמידים ותלמידות מאריאל ומיישובי האזור.

ישיבת "נצר-מטעי" הוקמה מחדש לאחר הגירוש מגוש קטיף, ובראשה עומד הרב ציון טוויל, רב קהילת נצרים באריאל. הישיבה משמשת כישיבת הסדר וכישיבה גבוהה ועומדת לפני בניית קמפוס הקבע שלה. בישיבה לומדים בחורים מכל רחבי הארץ.

בפתח הביקור בירך הרב טוויל ראש הישיבה, את הרב לאו על ביקורו ועל עמידתו כרב ראשי על ערכי התורה בכלל ישראל, תוך לחצים רבים. "הרבנות הראשית לישראל הוקמה על ידי הרב קוק זצ"ל, ככוח מרכזי באומה, הפוסק הלכה לישראל מתוך סייעתא דשמיא. עניינה של הרבנות הראשית היא שהתורה לא תהפוך לשתי תורות, חלילה". אמר.

לאחר מכן העביר הרב הראשי שיעור שבסופו חיזק את התלמידים. הוא הדגיש בפניהם שלימוד הגמרא בעיון הוא הבסיס לכל לימוד התורה. "כל אחד מאיתנו קיבל שליחות, קיבל משימה, ויש לו תפקיד לקדש את שם השם בעולם", אמר הרב לאו,

"יהושע בן נון מתוך בית המדרש קיבל את המבט הנכון לראות בארץ שזו ארץ ה', שזה בוודאי ביכולת ה', ואת היכולת לאחוז בתורה ולדעת שתורת אמת בפיהו. אני מבקש לאחל לכל אחד ואחד מכם לדעת ולממש את השליחות בצורה הנכונה. לממש את שליחותנו לקדש את שמו, לממש את יכולותינו לעשות רצון אבינו שבשמיים".

הרב הוסיף כי "דיברנו בשיעור על ענייני ספיקות, וכיצד מכריעים בהם, אך ביחס לתורה- אין לנו ספיקות כלל, אנו בוודאות גמורה!".

גרעין "נצר אריאל", שהוקם בעיר אריאל ע"י מפוני היישוב נצרים בגוש קטיף שחרב בהתנתקות, פתח בפרוייקט מימון המונים באתר "Give Back" בשם "ממשיכים את רוח נצרים", לצורך המשך קיומם של פרוייקטים רבים שהקימו בעיר אריאל ובאוניברסיטה, ונותנים מענה לנוער בסיכון, משפחות נזקקות, קשישים, עולים חדשים, ילדים ועוד.

איציק וזאנה, חבר הגרעין ומנהל מדרשות "נצר אריאל - עוז רועי" הפועלות באוניברסיטה, סיפר "ביקורו של הרב הראשי הסב לתלמידי בתי הספר ולבחורי הישיבה נדבכים של רוממות רוח וכבוד לתורה. הרב חיזק בדבריו את המוטיבציה להגביר תורה ואמונה בפרט ובכלל.

''ביקור זה משתלב בפעילות הנמרצת של גרעין 'נצר אריאל' מזה כ-13 שנה, להוסיף תורה ולהעמיק את הזהות היהודית בקרב כל גווני האוכלוסייה באריאל", הדגיש וזאנה.