שמחה גולדין במחאה בדרום

למעלה מ-200 אנשים הגיעו בצהריים (שישי) לאנדרטת ״חץ שחור״ מול עזה כדי להשתתף במפגן העוז להשבת הבנים שמקיים ״מסדר הדר״ זה השבוע ה-6 ברציפות.

באירוע השתתפו השבוע ח״כ מוטי יוגב (הבית היהודי), ח״כ חיים ילין (יש עתיד), יו״ר מפלגת זהות משה פייגלין, ראש מועצת חוף אשקלון יאיר פרג׳ון ומשפחת גולדין.

פרופ׳ שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין המוחזק בידי חמאס, העביר מסר בדבריו לקראת ישיבת הקבינט שתדון בניסיון הבינלאומי לגבש פתרון הומניטארי לעזה "הממשלה והקבינט חייבים להעביר לממשל האמריקאי, לאו״ם ולמצרים את המסר שהשבת החיילים והאזרחים היא תנאי מקדים לכל הסכם. ראש הממשלה התחייב בפנינו בעבר שהדר ואורון תחילה ועליו לקיים את הבטחתו.

"שמענו בשבועיים האחרונים את שרי הקבינט אומרים את הדברים בקולם. שר הביטחון אמר את זה ממש השבוע. אבל, שרי הקבינט צריכים לדפוק על השולחן ביום ראשון ולהגיד לראש הממשלה שהשבת החיילים והאזרחים היא תנאי מקדים על כל הסכם הקשור לעזה".

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי אמר כי הוא שותף לדעה של המשפחה ויש להשיב את החיילים והאזרחים תחילה "זו המחויבות של המדינה כלפי המשפחות וכלפי כל מי שמתגייס לצבא. בעניין הזה אין הבדל בין שמאל וימין בישראל".

יו"ר מפלגת ״זהות״ משה פייגלין אמר באירוע "לא חייבים להמתין להסדר הומניטארי מול עזה כי מדינת ישראל מספקת לעזה תנאים הומניטאריים כמו חשמל ומים כל הזמן. יש קו ישר וברור שמחבר בין חוסר היכולת של הממשלה להביא את החיילים חזרה לבין חוסר היכולת שלה להתמודד עם טרור העפיפונים והבלונים".

ראש מועצת חוף יאיר פרג׳ון הוסיף: "אני מעריץ את משפחת גולדין על העשייה שלה, המאמץ שלה וההתמדה. כל ישראל צריכים להיות משפחת גולדין. אסור לנו לשכוח וחובתנו להזכיר שמלחמת צוק איתן לא הסתיימה עד שהדר ואורון יהיו בבית".

ח״כ חיים ילין (יש עתיד) אמר כי קיימת הסכמה בכל הקשת הפוליטית בישראל המעוניינת שיהיה טוב יותר לאזרחים והתושבים בעזה. "אבל, בצד השני אין רק אזרחים אלא יש גם טרור והוא מפעיל מנהרות וטילים. ואין כזה דבר לתת בלי לקבל תמורה. זו הסיבה שהתנאי שלנו הוא הומניטארי תמורת הומניטארי".

ח״כ ילין תקף את הממשלה על רקע הכישלון שלה לעצור את טרור העפיפונים והשריפות "זו חולשה של הקבינט שלא יודע לקבל החלטה שדין עפיפון הוא דין קסאם או טיל. עד שהטרור הזה לא נפסק והבנים לא חוזרים אסור לקדם שום הסכם. למדנו כבר שאי אפשר לגמגם במזרח התיכון. אני מבקש מהממשלה והקבינט לקבל החלטה שדין עפיפון ובלון הליום הוא דין קסאם ולהגיב בהתאם לכל עפיפון או בלון שחוצה את הגדר".