למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהPhoto by Nati Shohat/Flash90

ארגון לביא אשר חוקר את תוכניות מכון מנדל בצה"ל, מגיב היום (שישי) לחשיפת ערוץ 7 ולפיה בשיחה אישית בין מרצה ממנדל לקצין צעיר, הפציר בו המרצה לצאת מהארון ולהכריז על עצמו כהומוסקסואל.

"יש להסתכל על אירוע זה לא כאירוע בודד אלא על המגמה והאג'נדה שמנסים להחדיר לתוך צה"ל", אומרים בלביא. "תכניות מכון מנדל בצה"ל מתקיימות למעלה מעשור ללא מכרז, ובשנה האחרונה אף הורחבו התכניות, והמכון החל לשמש כגורם החינוכי הבלעדי של חניכי המכללה לפיקוד טקטי.

''ראשי המכון הצהירו לאחרונה על כך שהם מסייעים לקציני צה"ל בבניית תפיסת עולם, וכי הקצינים בוגרי תכניות המכון עתידים להיות סוכני חינוך עבור צה"ל ועבור החברה בישראל''.

בארגון לביא הוסיפו, ''מעמדו של מכון מנדל המזוהה עם תפיסות שמאל ולעתים אף תפיסות שמאל קיצוני כאוטוריטה החינוכית עבור קציני צה"ל פסול מכל וכל, ואנו מברכים על שבירת המונופול של מכון מנדל בצה"ל".

תא"ל צביקה פייראיזן
תא"ל צביקה פייראיזןצילום: הלל מאיר/TPS

אתמול, נזכיר, דיווחנו כי קצין החינוך והנוער הראשי, תת-אלוף צביקה פייראיזן, החליט להקפיא את התוכנית שמפעיל מכון מנדל במכללה לפיקוד טקטי של צה״ל, בעקבות תקרית שנחשפה בערוץ 7.

לפני מספר חודשים, במהלך סיכום מערך חינוכי במכללה לפיקוד טקטי, התקיימו שיחות סיכום ״אחד על אחד״ בין מרצה ממכון מנדל שמוביל את המערך החינוכי לבין הקצינים - חניכי המכללה לפיקוד טקטי.

במהלך שיחה אישית בין המרצה לקצין הצעיר, הציע לו המרצה ״לצאת מהארון״ ולהכריז על עצמו כהומוסקסואל מוצהר. החייל המבוהל הבהיר שאין לו דבר וחצי דבר עם קהילת הלהט״ב והופתע מהצעתו החריגה של המרצה.

בהמשך דיווח הקצין למפקדיו על התקרית המביכה, ובצה''ל הוחלט להקפיא את התוכנית שמפעיל מכון מנדל במכללה לפיקוד טקטי.

המכללה לפיקוד טקטי (המלט"ק), נועדה להכשיר את הקצונה הצעירה בזרוע היבשה לביצוע תפקידי פיקוד במערך הטקטי. התוכנית של מכון מנדל במלט''ק הינה חלק מההכשרה של הקצונה הצעירה.

ממכון מנדל נמסר בתגובה כי "שאלות לגבי התוכנית יש להפנות לחיל החינוך והנוער".

תגובת דובר צה״ל: ''המקרה מוכר וטופל ע״י סגל המפקדים. עם קבלת תלונת החניך, הנושא טופל בציר הפיקודי שבסופו התקיימה שיחת יישור הדורים בין המנחה והחניך. כיום, תוכנית מנדל במלט״ק מוגדרת כתוכנית בהרצה, בקרוב תתקבל החלטה באשר להמשכה''.