מפגינים בברלין. ארכיון
מפגינים בברלין. ארכיוןצילום: רויטרס

על פי הערכות המשטרה בברלין לפחות 1500 בני אדם לקחו חלק אתמול (שבת) בהפגנה השנתית לרגל "יום אל קודס" שנערכה במרכז בירת גרמניה.

במהלך ההפגנה צעדו אלפי בני האדם ברחובות העיר כאשר הם נושאים שלטים וקוראים סיסמאות להשמדתה של מדינת ישראל. לדברי משטרת גרמניה מדובר במספר מפגינים גבוה יותר מאשר בשנים שעברו. מול המפגינים נגד ישראל עמדו עשרות מפגינים שהביעו תמיכה בישראל, כאשר כוחות משטרה גדולים חצצו בין המפגינים על מנת למנוע עימותים אלימים.

בין הסיסמאות שנשמעו במהלך ההפגנה ניתן היה לשמוע "הציונים הם התוקפים" וכן "הציונים בכל מקום, אתם תפסידו בכל מקום" ועוד. המפגינים קראו לעולם להחרים מוצרים מישראל. לצד המפגינים צעדה גם קבוצה של נטורי קרתא, שהחזיקה שלהם עליהם נכתב "יהדות וציונות הם הפכים מוחלטים" וכן "ישראל אינה מייצגת את היהודים".

ההפגנה התקיימה תחת אבטחה כבדה של משטרת ברלין שהודיעה עוד לפני כן כי לא תאפשר גילויי אנטישמיות פומביים במהלך המצעד. מעל 400 מפגינים פרו-ישראלים עמדו מול ההפגנה האנטי יהודית והחזיקו שלטים "מאוחדים נגד האנטישמיות, איסלמיות והומופוביה – סולידריות עם ישראל ועם תנועת הדמוקרטיה באירן!".

הפגנת "יום אל קודס" מתקיימת מדי שנה ביום האחרון של הרמדאן בערים שונות ברחבי העולם. הן נוסדו בשנת 1979 על ידי המשטר האיראני שביקש להראות "תמיכה בפלסטינים והתנגדות למשטר הציוני" כדבריהם.