הרמטכ"ל בכנס חטיבת המחקר

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, השתתף היום (ראשון) בכנס השנתי של חטיבת המחקר באגף המודיעין והתייחס לעבודתה של החטיבה.

"אירועי השבועות האחרונים מעידים על המורכבות והנפיצות שאתם מרבים לנתח ולתאר. אנחנו דורשים מכם לספק לא רק התרעה למלחמה- אלא לספק התרעה אסטרטגית, אופרטיבית וטקטית", ציין איזנקוט, "אני לא חושב שיש עוד ארגון מודיעין בעולם שנדרש לרזולוציה הזו בשלוש השכבות. חטיבת המחקר היא שחקן מרכזי במימד האסטרטגי של מדינת ישראל".

"בדיונים השונים מוצג המצרף של השכל המשותף של החטיבה. הניסיון להביא תמונה מדויקת ובהירה ככל האפשר כולל המלצות אופרטיביות הוא על בסיס יומי וזוכה למשקל גבוה מאוד בקבלת ההחלטות של הדרג המדיני של ישראל", הוסיף הרמטכ"ל.

ראש חטיבת המחקר, תת-אלוף דרור שלום, אמר בכנס, "אנו מצויים בתקופה מרובת אתגרים והזדמנויות למדינת ישראל ולצה"ל. חטיבת המחקר באמ"ן מצויה בחזית ההתמודדות עם המציאות המשתנה, מצליחה להשפיע הן במישור האסטרטגי והן במישור האופרטיבי ושותפה באופן עמוק בעשייה הצה"לית. ההתמודדות של חטיבת המחקר עם מגוון האתגרים שמציבים האויבים שלנו ועם השינויים הרבים שמאפיינים את עידן המידע, מחייבים אותנו, קציני וחיילי חטיבת המחקר, לא רק למצוינות, לאומץ ולדעתנות אלא גם לצניעות".

בכנס חולקו 29 תעודות הצטיינות לחיילי וקציני כלל החטיבה אשר הפגינו מצוינות יוצאת דופן בתפקידם.כמו כן, הוענקו דרגות לששת החיילים הראשונים שמשרתים במסגרת פרויקט ״רואים רחוק״ בחטיבת המחקר.