ללמוד תורה לאורו ולזכרו של הרב איתמר

לאחר 15 שנים בהן ישיבת 'דרך חיים' פועלת במבנים ארעיים-יבילים בשעלבים, ולנוכח התפתחותו והתעצמותו של המוסד, מתכננת הישיבה להקים בית מדרש חדש.

צוות ערוץ 7 ביקר במתחם הישיבה ושמע את הצוות הנערך להקמת המבנה החדש. "בית המדרש של הישיבה הקטנה הוא בית מדרש מאוד עצמתי של תורה, של נערים בגילאי תיכון. בציבור הדתי לאומי חסר העניין של גידול תלמידי חכמים", אומר הרב אביתר צדק, גיסו של הרב איתמר בן גל הי"ד, מנהל הפיתוח בישיבה, הרואה את גידול תלמידי החכמים כמשימתה של הישיבה.

"אנחנו הולכים בעזרת ה' על מהלך גדול של הנצחת הרב איתמר בן גל הי"ד בבניית בית מדרש מפואר לישיבה שעושה פעולות מפוארות ומצליחה להעמיד תלמידי חכמים", אומר מנהל הישיבה, דוד אוחיון.

להשתתפות ביום ההתרמה המיוחד לחצו כאן

אביו של הרב בן גל הי''ד, דניאל בן גל, מספר על תחושתו לנוכח המיזם בו מתכוונת הישיבה להנציח את שם בנו: "זה נותן לנו תחושה טובה מאוד משום שזה בעצם היה איתמר שכול כולו היה עסוק בלימוד תורה והנחלתה. הוא קבע לעצמו יעדים בלימוד תורה והיה מאוד רציני ומדויק בלימוד שלו".

גיסו של הרב בן גל, הרב צדק, מספר על היכרותו את הרב בן גל כאיש של תורה. "אני זוכר שכשהייתי חוזר התפילה בשבת הוא היה מיד פותח את הגמרא, לומד 'פניני הלכה' של הרב אליעזר. לומד לפחות שש שעות בשבת".

"הישיבה הזו מתעתדת להכין את תלמידי החכמים של הדור הבא והיא הישיבה שיכולה לייצג את דמותו של איתמר", אומר אביו של הרב שנרצח.

ראש הישיבה, הרב מתניה אריאל, מספר: "מה שמייחד את התלמידים בישיבה הוא שתלמידים מכל רחבי הארץ מגיעים למסור את נפשם על התורה. בנקודה הזו דמותו של הרב איתמר סמר את נפשו על התורה, לא רק באופן שבו הוא סיים את חייו אלא באיך שהוא חי את חייו".

הרב צמח מוסיף ומציין כי לא פעם הנצחת שמותיהם של אנשים במקומות כרוכה בהתגייסותו של גביר לטובת העניין שלא תמיד יש בו קשר בין ההנצחה לאדם המונצח. במקרה זה, אומר הרב צמח, "יש קשר הדוק בין האישיות של איתמר והדמות שלו לבין הבית מדרש, ואני מאמין שזה מאוד ישפיע על התלמידים בלימוד, בעמל ובהתקדמות הרוחנית שלהם".

אביו של הרב בן גל הי"ד מספר על הדרכים השונות להנצחת מורשתו: "לקחנו את כל הנקודות הטובות של איתמר מכל בני המשפחה, עשינו רשימה והפכנו אותן למגנטים שתפסו את הציבור. פיזרנו אותם והם הגיעו מאילת ועד קרית שמונה".

על אישיותו של הרב בן גל הי"ד כמחנך מספר הרב אריאל, ראש הישיבה, כיצד כאשר קיבל הצעה להיות ר"מ בישיבת הסדר, הצעה שכל תלמיד חכם שלומד תורה שואף אליה אך הוא בחר להתמקד ביסודות ולחנך את תלמידי כיתה ח' "זה דבר ייחודי שתפס אותי וריגש אותי. כעת לחשוב שתלמידים ילמדו בבית מדרש שקרוי על שמו לאור המסר של לימוד תורה ללא שיקולי כבוד ויוקרה, זה דבר שיבנה אותי, אותם ואת כולנו".

"ההנצחה הזו נותנת לנו מעט מרוע", אומר אביו של הרב בן גל. "להחזיר לנו את זיו פניו של איתמר שום דבר לא יעשה זאת, אבל הדבר נותן לנו הרגשה טובה. איתמר עדיין איתנו, עדיין ממשיך את תורתו ואת המסרים שהוא חי על פיהם, ועל כן הדבר נותן לנו מעט מרגוע".

על סדרי הלימוד בישיבה מספר מנהל הישיבה: "בישיבה הקטנה שלנו לומדים שלוש שנים לימודי קודש בלבד ברמה תורנית מאוד גבוהה. מדובר בחבר'ה שמשקיעים ויש להם שאיפות רוחניות גבוהות לגדול בתורה. בשנה הרביעית עושים בגרות, במסגרת של שלוש שעות ביום מגיעים לזכאות של תעודת בגרות מלאה. אחוזי הזכאות הם בין 97 ל-100 אחוזים, כך שכל מי שמגיע לכאן ומעוניי לעשות זאת מצליח".

הרב אריאל מספר כי סדר הלימוד הזה של התמסרות ללימודי תורה במשך שלוש שנים מניב תלמידי חכמים והבניין הרוחני ניכר על פניהם של התלמידים. זאת לצד זכאות לבגרות שאינה בהכרח מינימאלית. "זו ברכה לעם ישראל כולו".

להשתתפות ביום ההתרמה המיוחד לחצו כאן