חושש. ח"כ מיקי זוהר
חושש. ח"כ מיקי זוהרצילום: פלאש 90

ועדת השרים לחקיקה אישרה אחר הצהריים (ראשון) את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (פטור ממס לתשלומים ושירותים הניתנים לראש הממשלה).

ההצעה, אותה הגיש ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) קובעת כי ראש הממשלה יהיה זכאי לפטור ממס על "תשלומים, שירותים וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה בקשר למילוי תפקידו, למעט משכורת".

הרקע להצעת החוק הוא עתירה לבג"ץ שהגיש עו"ד שחר בן מאיר, בעקבותיה הודיעה המדינה כי נתניהו יחויב במס אודות חלקים מסוימים מההוצאות שהוציאה המדינה על אחזקת מעונה הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה.

בדיון בוועדת השרים הביע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הסתייגו מההצעה וציין כי החוק מעורר קשיים חוקתיים (בעיקר בהיבט של אפליה).

ניזרי טען שניתן להשיג תוצאה דומה ללא חקיקה, למשל פטור ממס להוצאות אירוח של ראש הממשלה וגם של רעייתו, שיצטרכו להגיע לאישור ועדת הכספים.

בדברי ההסבר לחוק נטען כי הוא משווה את מעמדו של ראש הממשלה בהקשר זה למעמדו של נשיא המדינה. ח"כ מיקי זוהר הסביר היום את ההגיון ביוזמה בחשש מכך שראש הממשלה ירצה לעזוב את התפקיד, "אם לא נדאג למשכורת של נתניהו - אני חושש יחד עם אזרחים רבים שהוא יעזוב את תפקידו".