גבול לבנון
גבול לבנוןצילום: פלאש 90

ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, מתייחס בערוץ 7 לפרובוקציה האחרונה של אנשי החיזבאללה שהניפו מול יישובי הגדר דגלי איראן, חיזבאללה, פלסטין ולבנון.

זלץ מעריך שמדובר בפרובוקציות למטרות תודעתיות בלבד, "צריך לזכור שכבר היום זה לא אנחנו והם אלא זה מגרש משחקים של הרבה יותר שחקנים כולל רוסיה וכולל איראן. אז קודם כל יש את האירוע סביב ההסכם עם רוסיה - האם איראן תוכל להשאר בסוריה. אחר כך יש את הפעילות שלנו לאורך הגבול עם לבנון שמטרתה ליצור ביטחון לתושבים וזה כשלעצמו יוצר מתח.

''ואז בצד השני יש מי שאומר 'אם אתם חושבים שתוכלו לעשות בסוריה מה שאתם רוצים ובישראל מה שאתם רוצים ואנחנו לא נגיב אתם טועים'. והם מנסים להראות שהם נמצאים שם. אז פעם בכמה זמן יש אירוע. אם אתה זוכר לפני מספר חודשים היו שתי שבתות שהיו כאילו הפגנות של תושבים מהצד השני של הגדר ועכשיו יש דגלים. לפני שנה וחצי היתה בנייה של רצף של מגדלים כ-300 מטר מהגדר שוב עם דגלים של החיזבאללה להגיד 'אנחנו כאן' כחלק מהקרב על התודעה. זה לא נעים אבל אני מציע לקחת את זה בפרופורציה".

לדבריו בניגוד למה שקורה בעזה, בגבול עם לבנון יש גורם אחראי אחד שיודע שיש לו הרבה מה להפסיד, "מה שנשאר היום לחיזבאללה להיאבק עליו זה רק התודעה כי בשום צורה משמעותית הוא לא יכול להשפיע לא על הקרקע ולא באירוע אחר.

''משתי סיבות - קודם כל ההבדל המאוד מאוד גדול בטכנולוגיה, ביכולות, בכוח האדם ובמוכנות של הצבא שלנו מולם וזה לא שהם לא יכולים לעשות שום דבר, אני לא רוצה להישמע שאנן, הם יכולים ליצר פעילות כזאת או אחרת מקומית אבל הסיבה היותר משמעותית היא שהיום חיזבאללה ביתר שאת במיוחד אחרי הבחירות האחרונות הוא גורם מדיני, חיזבאללה זה לבנון לבנון זה חיזבאללה, ובשונה ממה שקורה בעזה ששם לא ברור מי עומד מולנו הרי שכאן במקרה הזה מדובר פה על אירוע מלחמתי בין שתי מדינות והמשמעות לצערי היא שמדינת לבנון עלולה להיחרב ברובה הגדול וגם הם יודעים את זה.

" הם בעצם מבינים טוב מאוד שמלחמת לבנון הבאה תהיה המלחמה האחרונה במאה השנים הקרובות ולכן הם לא ימהרו לצאת אליה".

זלץ ועוד ראשי ישובים בגליל העליון ביקרו היום בעוטף עזה. לטענתם המדינה מנותקת מישובי העוטף, "היה לנו ביקור מעניין ומעורר השראה, ראינו את הנזקים, את השטחים השרופים את הנזקים לנפש להורים ולילדים. לצערנו יש נתק בין מה שקורה שם להתנהלות של המדינה. לדוגמא כבר עשרה ימים שהמדינה אומרת שהחקלאים שנפגעו יקבל פיצוי נכון להיום אפילו שמאים לא הגיעו לעוטף עזה. למותר לציין ששום שקל לא הגיע אליהם. לזה קורים נתק".