מתי תגיע הרכבת?
מתי תגיע הרכבת?צילום: מאיר סלע

כחלק משיפור חווית הנסיעה והשירות לנוסעי רכבת ישראל, השיק אגף השיווק של רכבת ישראל בימים האחרונים אתר אינטרנט ואפליקציה משודרגים, הכוללים שירותים חדשים ומתקדמים ומידע רב.

האתר והאפליקציה המשודרגים כוללים מדד עומס אשר מושתת על נתונים סטטיסטיים שבועיים, ומנתח את המידע על עומסים לכל רכבת ורכבת ובהתאם לשעות, מוצא הנסיעה ויעדה. בעזרת המידע יכולים כעת הנוסעים לבחור בצורה מושכלת באיזו רכבת יעדיפו לנסוע.

לצד מדד עומס, נוספה האפשרות לראות את מיקום הרכבת בזמן אמת, מרגע יציאתה, על גבי מסלול הנסיעה, כך שהנוסעים יכולים לראות היכן ממוקמת הרכבת שלהם במהלך הנסיעה ומה הן התחנות הבאות.

נוסעים הממתינים בתחנה וברציפים יכולים כעת להתעדכן ולראות בזמן אמת את מיקומה של הרכבת שלה הם ממתינים.

שירות חדש נוסף יאפשר רכישה מקוונת של כרטיסים לקרון מקומות שמורים, המוגדר כ"קרון שקט". הרכישה מתאפשרת גם מבעוד מועד, לפני העלייה לרכבת, וגם בזמן הנסיעה עצמה, במידה והנוסע החליט לשדרג את נסיעתו. רכישה זו אינה מחייבת כרטיס רב קו.

השירותים החדשים באתר וביישומון הרכבת, אליהם נכנסים מידי חודש קרוב למיליון משתמשים בממוצע, מצטרפים לשירותים הרבים הקיימים ובהם: רכישת כרטיסי נסיעה און ליין באמצעות רב קו, אפשרות לראות זמן הגעה מדויק לרציף ולהתעדכן בזמן אמת במידה וישנם עיכובים. קבלת מידע על שירותים בתחנות הרכבת ובסביבה הקרובה אליה, שירות תחנה מעוררת המפעיל התראה בעת הגעת הרכבת לתחנה המבוקשת, מסלולי טיול בקרבת תחנות רכבת ועוד.

לדברי אתי פינקלשטיין, ראש אגף שיווק ברכבת ישראל: "בשנת 2017 בוצעו ברכבת ישראל כ-65 מיליון נסיעות, אחוז ניכר מהן באמצעות שירותים עצמיים כמו קבלת מידע באפליקציה ורכישת כרטיסים ממכונות אוטומטיות. השירותים הדיגיטליים החדשים מאפשרים לנוסעינו לנהל את סדר יומם, לבחור את מסלול הנסיעה הטוב ביותר עבורם, בשעה הנוחה ביותר, ותוך חיסכון מירבי בזמן."