גבאי: ישיבת הקבינט - חוג העשרה

יו"ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, פתח בצהריים (שני) את ישיבת הסיעה במתקפה על נתניהו ושריו בעקבות ישיבת הקבינט אתמול.

"הם קיימו דיון כדי לכסת"ח למבקר המדינה את המלחמה הבאה וכדי שהציבור יוכל לדמיין שעושים משהו", טען גבאי, "אבל לא עשו כלום. זה היה חוג העשרה. כל אחד בא עם רעיון. נמל בקפריסין, בעזה, אי בודד בים. ממש עבודות סמינריוניות באוניברסיטה".

"ככה לא עושים בטחון. בטחון נשען על עבודת מטה של הצבא והדרג המדיני תפקידו לדון באפשרויות ולהחליט. בעד, נגד. אבל להחליט ולא למרוח את הזמן. את זה הממשלה עושה כבר עשור וזה לא ממש מצליח. דיון בלי החלטות זה יום עיון, לא קבינט מדיני-בטחוני", קבע גבאי.

לדבריו, "משחקים כאן במשחק כסאות. העיקר שלא להיתפס בכיסא מעשי של מי שתומך בפתרון בעיה. גם אם נשלם בעוד מלחמה בעזה. תפסיקו לערבב שיקולי בטחון וחיי אדם בשיקולים פוליטיים. אלה החיים שלנו, אלה השדות השרופים בנגב ואלה הטראומות של התושבים".

"שמעתי את ליברמן אומר שלא נעביר לעזה כספי מיסים שלנו. אז שני דברים: 1. אף אחד לא הציע דבר כזה 2. המפלגה שלך היא זו שדוחפת את היד לכיסים של משלמי המיסים. פעם פאינה, פעם סטס ופעם אחרים", הוסיף גבאי.

בהמשך קבע גבאי, מדינת ישראל צריכה הסדר רחב על בסיס עקרונות: ירי ועפיפונים נענים צבאית ואגרסיבית. הקלות לאוכלוסייה האזרחית, לא לחמאס. יוזמה שלנו ולא המתנה. אבל בעיקר – תחליטו. זה התפקיד שלכם".

בסיום הדברים הוסיף גבאי, "הפרסום על גנץ לא נכון. אין שום תסיסה. בני גנץ הוא אדם ראוי ונשמח אם הוא יצטרף למפלגץ העבודה. הוא מדבר איתנו והוא מדבר עם אחרים. אני מקווה שבסופו של דבר הוא יבחר במפלגת העבודה".