שר הביטחון, אביגדור ליברמן
שר הביטחון, אביגדור ליברמןצילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון

מליאת הכנסת דחתה הערב (שני) את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה שרובן עסקו במצב בגבול עזה.

ח"כ עיסאווי פריג', הציג את ההצעה של סיעתו מרצ ותקף את שר הביטחון ליברמן. "איך שאני מכיר את ההיסטוריה הפוליטית שלך, אתה אלוף בלייצר כותרות. הגעת לתפקידים, אבל אין לך מה לתת ומה לתרום. על-פי המציאות שקיימת בעזה ושקיימת בדרום, אתה נכשלת. כי בינתיים בעזה סובלים ובדרום סובלים".

"חייבים להתחיל שינוי בכל האסטרטגיה כלפי הרשות הפלסטינית וחמאס. המדיניות שלכם, בכל הרבדים שלה – אם זה מדיניות גירוש או מדיניות מוות או מדיניות מצור – היא מדיניות של חלשים. הפתרון של עזה עובר אך ורק דרך רמאללה, וכל ניסיון לברוח מהמציאות הזו, וכל בן אדם שייהרג וכל דם שיישפך, יש לכם חלק בזה", טען פריג'.

שר הביטחון אביגדור ליברמן השיב לו, "הייתי מצפה לשמוע מילה אחת על השבויים והנעדרים שלנו. אני מצפה מחברי כנסת במדינת ישראל שיביעו קצת אמפתיה והזדהות. הם מצפים לכל מיני מחוות, אנחנו גם מצפים למחוות. אם פותרים את נושא השבויים והנעדרים, אפשר לדבר על מחווה הומניטרית ענקית".

הוא הוסיף כי "בנושא ההומניטרי גם עכשיו, תוך כדי החג הכי חשוב למוסלמים, המשכורת בקושי עברה לתושבי עזה. זה אבו מאזן שלא מעביר. לא שמעתי פנייה שלכם לאבו מאזן. זו לא אנושיות, זו צביעות. מה התקציב שחמאס השקיע בייצור רקטות ובמנהור? 260 מיליון דולר ב-2017, בלי נכונות להסב דולר אחד לטובת מערכת הבריאות. אני מציע שנדבר על עובדות לא על הזיות".

ליברמן ציין כי לדעתו האחריות למשבר ההומניטרי בעזה היא של ארגון הטרור חמאס. "החזרנו ברצועת עזה עד המילימטר האחרון והעברנו לאבו מאזן את המפתח. הוא ברח לרמאללה והשאיר את כל הבעיות שם. לא קיבלנו שלום, קיבלנו קסאמים ומנהור. הדבר הכי מינימאלי להכיר בזכותינו להתקיים. החמאס סירב. גם היום הם אומרים שהם מעולם לא יכירו במדינת ישראל".

"בכל הפרובוקציות ליד הגדר, שימו לב איזה שלטים מחזיקים שם. 'להשמיד את מדינת ישראל ולהחזיר את הפליטים ליפו לעזה ולצפת', אלה הקריאות ששומעים שם. לא שמעתי שום קריאה לשפר את המצב הכלכלי וההומניטרי. אין לנו עניין לדרדר את המצב, אבל חמאס כל הזמן מותח את החבל עד שהוא בסופו של דבר יקרע. עד היום חוסלו ליד הגדר 160 מחבלים. התושב העזתי מהשורה לא הגיע לגדר, מי שהגיע זה אלה שבצורה עקיפה או ישירה מקבלים שכר מחמאס וקיבלו פקודה. אף עזתי ממוצע לא הגיע בכוחות עצמו לגדר. ברגע שיצאנו מהרצועה כל האחריות על החמאס ועל הרשות הפלסטינית", סיכם שר הביטחון.