המילטון. כוכב הערב
המילטון. כוכב הערבצילום: עודד קרני ולירון מולדובן, מנהלת הליגה

חלום הדאבל עדיין חי. 40 דקות, זה כל מה שמפריד בין הפועל חולון לדאבל היסטורי. 40 דקות שיהוו את שיחזור גמר הגביע ואת גמר הפיינל-פור מ-2008, אז פגשה חולון את מכבי ת"א - התוצאה? ניצחון לסגולים מחולון.

הסגולים מחולון, מחזיקי הגביע העפילו הערב (שני) לגמר הפיינל-פור לאחר שניצחו במשחק חצי הגמר השני את הפועל ירושלים בתוצאה 80:76, בתום דרמה גדולה ולאחר שכבר כמעט ואיבדו את המשחק.

בצל סוגיית הכוכב הסורר ששב לארץ, גלן רייס ג'וניור שבית הדין של איגוד הכדורסל אסר עליו לשחק הערב, מי שזרח הוא דווקא מחליפו - המילטון.

מחצית ראשונה אדירה של האמריקאי הטיסה את חולון לפער דו ספרתי, אך הירושלמים שרצו להגן על תואר האליפות לא ויתרו ואף הצליחו להפוך את התוצאה לקראת סיום המשחק. או אז, שוב המילטון, היה שם בזמן הנכון עבור חולון ודאג להעלות אותה לפיינל-פור ולקרב אותה מרחק 40 דקות מהיסטוריה.

מה לא עבר על הסגולים מחולון העונה? עד למחזור החמישי היא התבססה בתחתית טבלת ליגת העל שבכדורסל ונחשבה למועמדת לירידה. הצטרפותו של שחקן אמריקאי עם עבר בעייתי מאוד בשם גלן רייס ג'וניור טרפה את הקלפים וחולון הייתה בלתי עצירה כל הדרך עד להתבססות במקום הראשון וזכיה בגביע המדינה לאחר ניצחון בגמר על מכבי ת"א מסל ניצחון של ג'וניור.

נגמר? לא אם זה תלוי במנגנון ההרס העצמי של ג'וניור. זה הצליח להתעמת בצורה אלימה ומכוערת עם חברו לקבוצה גיא פניני, כשהשיא היה עת האמריקאי היכה את הישראלי בפניו בתוך חדר ההלבשה והצריך אותו להתפנות לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

ג'וניור שוחרר במיידי בהחלטה שזכתה לשבחים רבים, ובמקביל הקבוצה איבדה את המומנטום והיכולות. גם מחליפו של ג'וניור, ג'ורדן המילטון לא עזר לסגולים מחולון שבמחזור האחרון של העונה הסדירה איבדה את המקום הראשון בטבלת ליגת העל שבכדורסל ליריבה מת"א - מכבי.

החולונים התקשו עד מאוד מול הפועל אילת בסדרת רבע גמר הפלייאוף כשנזקקו למשחק חמישי ומכריע כדי להעפיל לחצי גמר הפיינל-פור, ולמרות שחסרו עדיין את כוכבם הסורר שחזר לארץ, הצליחו להדיח את האלופה היוצאת מירושלים, לה לא הגיע להעפיל לגמר.

כעת, חוזרת חולון אל זירת האירוע - היכל מנורה מבטחים, מול מכבי ת"א, כשהפעם כוכבם גלן רייס ג'וניור כבר יוכל לשחק כשזה סיים לרצות את עונש ההרחקה של שני משחקים. אם התוצאה ממשחק גמר הגביע תחזור שוב, הפועל חולון תעשה היסטוריה כשתזכה בפעם הראשונה בתולדותיה בדאבל - אליפות וגביע בעונה אחת.