ספג איומים. קורץ
ספג איומים. קורץצילום: Kobi Gideon/GPO

השרות החשאי של אוסטריה פתח בחקירה לאחר שהקנצלר סבסטיאן קורץ ספג סדרת איומים על חייו.

האיומים הגיעו לאחר שממשלת אוסטריה העבירה הצעת חוק שהורתה על סגירתם של שבעה מסגדים ואת גירושם של לפחות 60 אימאמים במסגרת סנקציות על "הטפה לשנאה ופוליטיזציה איסלאמית".

קורץ עצמו אמר לאחר ההחלטה "לחברות מקבילות, לאיסלאם פוליטי ולנטייה להקצנה אין מקום בארץ שלנו". חלק מהמסגדים והאימאמים נחשדו על ידי ממשלת אוסטריה כמטיפים לשנאה כנגד האוכלוסיה המקומית. המהלך זכה לגינוי תקיף מצד נשיא טורקיה ארדואן שאמר כי "הדבר עלול להוביל למלחמה בין הצלב לבין הסהר".

ההחלטה של ממשלת אוסטריה עוררה זעם בקרב חברי הקהילה המוסלמית באוסטריה וארגונים מוסלמים בעולם. כמה מהמגיבים ברשתות החברתיות שלחו איומים מפורשים על חייו של הקנצלר האוסטרי בעקבות ההחלטה, וכתבו כי "עליו להתכונן למוות". אחרים כתבו כי "קורץ ימצא את עצמו בקרוב בפח אשפה" בעוד אחרים הסתפקו בכיתוב "אללה אכבר".

משרד הקנצלר האוסטרי אישר כי קורץ אכן קיבל איומים מפורשים על חייו "בפייסבוק, אינסטגרם ורשתות חברתיות ותוכנות מסרים אחרות". משרד הפנים האוסטרי הודיעה כי השרות החשאי פתח בחקירה על מנת לנסות ולאתר את המאיימים. כמו כן ננקטו מספר צעדים על מנת להגן על הקנצלר המבקר בימים אלו בישראל.