גיל וטליה בר לב: "גאים בנוער שארץ ישראל בוערת בקרבו"

גיל וטליה בר לב שביתם שבנתיב האבות צפוי להיהרס היום (שלישי) מברכים בשיחה עם ערוץ 7 את מאות בני הנוער שהגיעו ליישוב למחות נגד ההרס.

"אני שמח לראות נוער נפלא, נוער שארץ ישראל בוערת בליבו, בא לפה לתת לנו יד ולמחות על עוול נוראי שקורה פה. אנחנו גאים בהם. נוער שיודע לשיר על קדושת הארץ, על קידוש ה'. לא מתביישים. מול כל הדברים הנוראיים שהולכים לקרות פה, ואומרים אמירה אמיתית - זו הארץ שלנו, זה הבית שלנו ואנחנו נשמור עליו ולא נזוז מפה", אמר גיל.

אשתו טליה סיפרה גם על התחושות הקשות לפני ההריסה, "ביחד עם זה יש תחושות קשות של עוול נוראי שעומד לקררות פה בקרוב ואנחנו מאוד שמחים שבאו לכאן למחות ואנחנו מקווים שזה יעבור בשלום. ביקשנו מהנוער להתנגדות פאסיבית ללא אלימות כי אנחנו לא נלחמים נגד האחים שלנו השוטרים אבל בפירוש להביע את המחאה ולעמוד כחומה בצורה ולהגיד 'מפה אנחנו לא נזוז' ".

על גג ביתה של משפחת בר לב עלו מספר נערים להתבצר. גיל אומר כי הוא מקווה שהם ירדו אך מבין את מעשיהם, "יש פה נוער טוב שבוער לו. זה נוער ויש כאלה ש'מתנערים' יותר מידי. מקווה שנצליח להרגיע בטירוף הזה שהולך פה. האלימות כלפי הבית הזה וכלפי האנשים פה היא חמורה פי אלף, אז אם איזה נער עולה על הגג לא נורא. אני רוצה להוריד אותו כידי שהוא או מישהו אחר לא יפלו".

גיל מתייחס לעובדה שביתם נהרס לפי פסיקת בג"ץ משום שהוא נבנה על חצי מטר שנטען כי הוא שטח פרטי, "הורסים פה בתים על כלום. בלי תכלית בלי מטרה. מראש הממשלה ועד אחרון השוטרים פה לא רוצים את העבודה הזאת ומורידים את הראש בפני פסק הדין של בג"ץ שהחליט להרוס על חצי מטר כי אין היתרי בניה. זה המצב".