אורי אלון עם כוכב הNBA סטודמאייר
אורי אלון עם כוכב הNBA סטודמאיירצילום: דף הפייסבוק של הפועל ירושלים

לא סוף הדרך. האם אורי אלון יעמוד בקרוב בראש קבוצת כדורסל מליגת ה-NBA? ההודעה של אורי אלון על עזיבת הפועל ירושלים, יממה אחרי ההדחה בשלב חצי גמר הפיינל-פור של ליגת העל שבכדורסל, נתפסה בעיניי רבים כהפתעה.

אך כמו שנכתב בהודעה מטעם המועדון הירושלמי, הדבר היה ידוע זה זמן ואף נעשו צעדים מקדימים בנושא.

עם זאת, נראה כי הסיבה בגינה אמר ד"ר אלון כי הוא עוזב את האלופה מהבירה, הגידול בכמות העובדים ובשווי חברת "קומפאס" שבבעלותו, אינה מדוייקת.

על פי הידוע, בחודשים האחרונים קיים אלון משא ומתן מול מספר קבוצות בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA. עם הגידול של שווי החברה שלו וגיוס של 550 מיליון דולרים, לאחרונה חלה התקדמות במשא ומתן של אלון עם בוסטון סלטיקס מליגת ה-NBA.

כבר בעונה האחרונה, בתום ניצחון על הפועל חולון אמר אלון למקורבים לו כי הוא מעוניין להעביר את השליטה של המועדון לידיים של חומסקי ושותפיו בקבוצת המשקיעים ולעזוב את המועדון האדום מהבירה אותו הוביל להצלחה אדירה בחמש השנים מאז שהגיע. אז, הסיבה הייתה התנהגות אוהדי קבוצתו שלו למנכ"ל גיא הראל, כשקבוצת אוהדים קטנה קיללה את המנכ"ל והטיחה בו האשמות קשות.

אלון, שידוע כבעלים שנותן גב ומעצים את עובדיו, חש תחושת נבגדות. כעת, דווקא כשהאוהדים זקוקים לו יותר מכל, אלון עוזב, הפעם אחרי הפסד לאותה חולון.

אם אכן ירכוש לבסוף את הסלטיקס, זו תהיה הגשמת חלום של אלון כשזה ידוע כאוהד הקבוצה עוד מילדות ואף בזכותה פיתח את הסטארטאפ הראשון שלו, מנוע החיפוש "אוריון".

אגב, חברת "קומפאס" שהקים הינה הסטארטאפ השלישי שלו, כשזו חתמה לאחרונה כאחת מנותנות החסות הרשמיות של מפעל היורוליג הבכיר, מפעל אותו סימן אלון כיעד להגיע אליו ולהשתתף בו עם הפועל ירושלים, אך כשל שוב ושוב.

בסביבתו של אלון אמרו כי הבעלים העוזב מיואש וכי נמאס לו להשקיע במועדון הירושלמי, זאת לנוכח התנהגות האוהדים והמצב המקצועי. לראיה, אומרים בסביבתו של אלון, לראשונה מזה חמש שנים ומאז שהוא עומד בראשות המועדון, הוא לא הגיע למשחק חצי גמר הפיינל-פור.

האם אחרי שעזב את הכדורסל הישראלי, ד"ר אורי אלון יגיע לליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA?