מודי
מודיצילום: יחצ

לחופי האוקיינוס האטלנטי במזרח קנדה שוכנת לה העיירה נובה סקוטיה. עיירה שעיקר פרנסתה מדיג וכריה, ענפים שהצטמצמו במשך השנים.

סיפורו של הסרט החדש והקסום מוד מבוסס על סיפורה האמיתי ומעורר ההשראה של מוד לואיס, המתחיל ביום בו היא מתקבלת לעבודה כעוזרת בית בביתו של אוורט, סוחר דגים מקומי, איש מוזר ומתבודד.

לא בכדי הסיפור מתבסס על דיג שכן כאמור זה היה אחד מענפי הכלכלה של התושבים ומשזה נמצא בירידה גם פרנסתו של אוורט, סוחר הדגים נמצאת בירידה.

מודי, החולה בדלקת פרקים, מוצאת עצמה נדה, עוברת ועובדת בין בית לבית וכשאחיה מוכר בלי ידיעתה את בית ההורים, היא נאלצת לגור אצל דודתה, עד שהיא אוזרת אומץ לחפש משהו אחר.

מודי עונה למודעת דרושים לניקיון בתים והגם שאינה מצטיינת בעבודות הניקיון ולהפתעתו של בעל הבית, היא מתחילה לצייר על קירות הבקתה ועל כל פיסת נייר או עץ שהיא מוצאת. במהרה היא גם מציבה לו תנאי: הוא חייב להתחתן איתה אם הוא חפץ בה. והיא מצליחה. השנים נישאים.

ביקור של אשת עסקים בביתה מוליד הכרה ארצית בכישרונה ומכאן היא מתחילה לעלות אך להתדרדר במחלתה.

לאחר החתונה היא יוצאת עם אוורט לעזור במכירת הדגים, ובמקביל מנסה למכור את ציוריה. עד מהרה הופכים ציוריה למקור פרנסתם העיקרי. כשתחנת הטלוויזיה המקומית מגיעה לראיין את מוד, היא הופכת לסיפור הצלחה וביתם הופך מוקד עליה לרגל של תיירים ומבקרים. הזוג הבלתי אפשרי הזה מנסה להסתגל לחיים החדשים בצל ההצלחה, אבל אז נדמה שעולמם עומד להתפרק.

זהו סרט שיכול לכבוש ולרתק כל אחד. הן מתוך העובדה שהוא סיפור אמיתי בעיירה אמיתית ודמויות שמצליחות להכניס לסרט את כל האמת. אמנם ההתחלה ארוכה ואיטית ( היו רגעים שאפילו התייאשתי) והבנתי למה אורכו של הסרט 115 דקות, אך ככל שנוקפות הדקות בסרט, אתה נשבה בקסמו.

משחק נפלא של שני שחקנים ויצירה מרגשת.