עזרא יכין
עזרא יכיןצילום: Hadas Parush/Flash90

מכתב גלוי לנשיא ישראל

רובי, אתה ודאי זוכר אותי. היינו מקורבים כל כך וכמעט שגדלת על ברכי. הייתי מיודד עם אביך ז"ל שהיה מוערך כיהודי גאה על השתייכותו לתנועה הלאומית.

אתה ואחיך לייזי הייתם משוגעים על בית"ר ירושלים. זכית והפכת למנהל הקבוצה שהייתה גאוות העיר. אבל אתה ודאי יודע שבית"ר לא הייתה רק קבוצת כדורגל. ואם שכחת שאל אביך ויגדך זקניך ויאמרו לך.

ז'בוטינסקי ראש בית"ר שהיה ממקימי ארגון ההגנה התאכזב מההבלגה על רצח יהודים ודאג שתנועת בית"ר שהקים תדע לחנך את בני הנוער לגאווה לאומית ולתגובה לאומית.

הוא שאף להפוך את בית"ר לקיר הברזל שיגן על עמנו מצד הפורעים הערבים. על כך נאסר וגורש מהארץ. כשהתברר לו שאין די בקיר הברזל הקים את אגרוף הברזל הלא הוא הארגון הצבאי הלאומי (אצ"ל).

הבית"רים אנשי האצ"ל היו ראשונים אחרי אלפיים שנה של התכופפות והתגוננות יצאו לפרוע באויב המרושע ולתקוף. שלמה בן יוסף יצא עם שניים מחבריו להגיב על רצח יהודים, עם ראש מורם עלה לגרדום לאחר שהכריז יחי ז'בוטינסקי ראש בית"ר.

מאז חלפו שנים. תודות לחינוך הבית"רי אגרוף הברזל אצ"ל ולח"י הלם באויבי ישראל והובילו להקמת מדינת ישראל והכוח היהודי, צה"ל זקף את ראשנו מעלה ומעלה עד שהפוליטיקאים משמאל ומימין ירדו עלינו וכופפו אותנו והפכו אותנו מעם רודף לעם נרדף.

אנחנו מתכופפים מתחת לכיפות ברזל, ונרדפים. מאחורי גדרות, מאחורי הגב של צבא של מאבטחים.

והשטן צוחק. ראשי פתנים אכזריים עטים עלינו מתחת לגדרות ומעל לגדרות, מגיחים ורוצחים. רוצחים בסכינים ורוצחים באבנים. רוצחים בדריסות ורוצחים בכלי ירייה ורוצחים במטעני חבלה. רוצחים גברים ורוצחים ילדים. רוצחים תינוקות ורוצחים קשישים ושוחטים משפחות שלמות בקיבוץ מצר של השומר הצעיר ובאיתמר שבשומרון ובכל מקום שרק יכולים. דם יהודי נשפך כמים ומה אתה אומר? כן, אתה וראש הממשלה הפכתם למומחים לניחום אבלים.

ואנחנו? הפטפטת חוגגת. מידי פעם מתפארים שתופסים או מחסלים יתוש ובביצות שלהם דוגרים ומניבים להקות להקות של נחילי מרצחים והשטן רואה וצוחק.

רובי וביבי מתחרים ביניהם ועומדים בראש הפטפטנים של המדינה. כמעט ואין מהדורת חדשות שנפתחת במילים: הנשיא ראובן רובי ריבלין אמר. או ראש הממשלה הכריז...

על דברים כאלה אמר משה: "אֵין קוֹל עֲנוֹת גְּבוּרָה וְאֵין קוֹל עֲנוֹת חֲלוּשָׁה קוֹל עַנּוֹת אָנֹכִי שֹׁמֵעַ".

השטן צוחק ואני בוכה ואתה, מגן על זכויותיהם. אוי למי שיאשים את האויב בלי שתגן על זכויותיהם. הם לא מסתפקים ברצח. הם מנצלים את זכויותיהם וחולבים את כספי הביטוח הלאומי. הם מנצלים את זכויותיהם ומשתלטים על אדמות מדינה ואדמות פרטיות של יהודים ובונים ללא הגבלה וללא נטילת רשות והשטן צוחק ואני בוכה. הם מנצלים את זכויותיהם ולוקחים לנגד עינינו גם את מה שאנחנו לא נותנים להם. מנהלים טרנספר של רכוש. גונבים כלי רכב וכלים חקלאיים, נוטלים לעצמים הכול ממקומות העבודה ופורצים לבתים ולוקחים ולוקחים ועל כך אסור לדבר שמא נחשב לגזענים... על כך את קולך לא שומעים נשיא יקר.

והפוליטיקאים מימין ומשמאל ממשיכים לפטפט אבל שוכחים ומשכיחים איך לפני זמן לא רב העלו בלהבות חלקים גדולים של המדינה. חיפה בערה באש הזדונית. ועל כך אין קול ואין זעקה.

אתה ממשיך לפטפט והשטן ממשיך וצוחק.

עכשיו אנחנו עדים לצחוקו של השטן כאשר אותם נחשים ארסיים מגיחים ממאורותיהם בעזה, בשכם, בג'נין וברמאללה, זוחלים מתחת ומטפסים ממעל לגדרות מפריחים רחפנים ובלונים ומעיפים עפינונים מכישים ומעלים בלהבות כל חלקה טובה ומכלים יבולים חקלאיים ומטילים אימה על האזרחים היהודים ב"עוטף עזה" בנגב ובישובי הגליל וכל יהודי העובד את אדמתו הופך לאובד עצות מול אזלת ידיכם כבוד הנשיא ואדוני ראש הממשלה. מתי תפסיקו לפטפט ותבינו שיש להפעיל את צה"ל שיהפוך שוב לאגרוף ברזל שיהלום במבקשי רעתנו ויעביר את מלאך המוות למאורות הרשע, ולהפסיק לחשוב על הפסקות אש עד בלתי השאיר להם שריד. יש לנו את הכוח רק חסר לכם אתם הפוליטיקאים מימין ומשמאל השכל להבין איך להפעיל את הכוח.

ומה עושים מנהיגינו? במקום להחריב את עזה עד היסוד החריבו לנו את גוש קטיף עד היסוד. ולנגד עינינו ולנגד עיניך זורקים את הטובים שבעם, את המתנחלים מבתיהם ומחריבים. החריבו לנו את בתי היהודים בשכונת האולפנה בבית-אל ואת עמונה בעופרה ואת מגרון בבנימין ועכשיו את נתיב האבות ביהודה ומחר אולי נחלת האמהות ואת מורשת הילדים ועל כך אני כיהודי לא מפסיק לבכות והשטן ממשיך וצוחק ואתה אדוני הנשיא מחריש, אך ממשיך לפטפט.