העצרת הכללית של האו"ם הצביעה הלילה (חמישי) בעד גינוי ישראל בשל שימוש בכוח מופרז נגד פלסטינים בגבול עזה.

120 מדינות הצביעו בעד הצעת ההחלטה, שמונה מדינות התנגדו ו-45 נמנעו.

במהלך הדיון העלתה משלחת ארצות הברית, בראשות השגרירה ניקי היילי, תיקון להצעת ההחלטה המגנה את ארגון חמאס על הירי שהוא מבצע לעבר ישראל. התיקון האמריקני אמנם זכה לרוב של 62 מדינות מול 58 מתנגדות ו-42 נמנעות, אך נשיא העצרת פסל אותו מאחר והוא לא השיג את הרוב הדרוש של שני שלישים.

במהלך הדיון מתחה השגרירה היילי ביקורת קשה על ההצעה. "לתקוף את ישראל הפך לספורט בינלאומי. ההצעה שהועלתה כלל לא מזכירה את חמאס. מתי תבינו שיש להטיל את האחריות על הארגון שהוביל ירי של יותר מ-100 רקטות לעבר ישראל", תהתה היילי.

היא הוסיפה כי "עדיין לא מאוחר מדי לעשות את הצעד הנכון ולגנות את חמאס".

גם שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, נשא דברים במליאת העצרת ויצא נגד ההחלטה. "זהו כבוד עבורי לעמוד כאן היום ולייצג את ישראל, אני מעדיף להגיע לכאן כל יום ולעמוד בפני העצרת מאשר להספיד ולו הרוג ישראלי אחד כתוצאה מטרור החמאס, אם היינו מפסיקים לעמוד על המשמר כפי שקוראים לנו לעשות כאן היום".

דנון לא חסך במלים חריפות. "הכינוס הזה הוא ניסיון של הקהילה הבינלאומית לגזול מאיתנו את הזכות הבסיסית להגנה עצמית. ההחלטה שמונחת לפניכם לא רק שלא מגינה על חייהם של פלסטינים או של ישראלים חפים מפשע, היא לא מזכירה או מגנה את החמאס, המוכר כארגון טרור על ידי מדינות רבות ואחראי ישירות לאלימות באזורנו".

הוא פנה לתומכים בהחלטה ואמר, "בתמיכתם בהחלטה הזו אתם לא רק משתפים פעולה עם ארגון טרור, אלא מעצימים אותו והופכים לתחמושת בידי החמאס".