פסטיבל האור
פסטיבל האורצילום: Alexandr Reichstein

האירוע, שייפתח בי"ג בתמוז ויימשך עד כ"ב בו, יכלול מיצגים מרהיבים מהארץ ומהעולם. בפסטיבל ישתתפו יצירות של אומנים מפינלנד ומצרפת, מסין ומהולנד, מאוסטרליה וממונקו, וכמובן מישראל. אשליות של טיפות מים, דייגים בכאילו, מיצג שמזמין אתכם להיכנס לתוכו, ועוד. הכניסה חופשית.

***

בית חינוך עיוורים, מוסד ירושלמי ייחודי, חוגג 100 שנים להיווסדו. הוא הוקם בימים שבהם לא ידעו שילדים עם צרכים מיוחדים זכאים לקבל השכלה ולצאת לחיים עצמאיים כמו כולם. 'רואים את הקולות', ספר אלבומי בן 512 עמודים המספר את סיפורו של המוסד, הוא ספר על נתינה וחסד. כתב וחקר מיכאל מיכלסון. הוצאת ראובן מס.

***

שני עשורים חלפו מאז יצא לאור אלבום הסולו של מיכה שטרית 'מסמרים ונוצות'. האלבום, שכל הישראלים זמזמו את שיריו ('מסמרים ונוצות', 'באביב', 'אינתי עומרי'), הפך ליריית פתיחה של קריירת כתיבה ויצירה. בעוד שבועיים, ט"ו בתמוז, שטרית יגיע לזאפה אמפי שוני לחגוג יומולדת לאלבום. אורחים מיוחדים: דודו טסה ועמיר בניון.

***

"רק בישראל שלושה ימים בשנה לא זזים כי יש צפירה ו-362 ימים בשנה צופרים כי אין תזוזה". ספרו של אמיר מויאל 'חושב בקול – הומור משובח באריזות קטנות' יגרום לכם לחשוב ואז לחייך. מויאל, אומן של חידודי מחשבה, מביא בספר את מיטב הפוסטים שלו מהרשתות החברתיות. האיורים של נדב נחמני מוסיפים נופך נוסף. דברי שיר.