ד"ר סו מי טרי, מומחית לענייני קוריאה ששירתה ב-CIA, אמרה ברשת "פוקס ניוז" כי ההצהרה המשותפת של קים ג'ונג אין ודונלד טראמפ היתה בעלת אופי "שאיפתי" ולא הכילה תוכן ממשי.

לדבריה, לא היתה בה אפילו התחייבות של צפון קוריאה לחסל את תוכנית הנשק הגרעיני שלה כפי שהדבר מוגדר במערב.

טרי אמרה שקים ניסה לתת כבוד לנשיא טראמפ בפסגה, והדבר התבטא בשפה בה השתמש ובשפת הגוף שלו. עם זאת, הבהירה שהחלק הקשה במגעים מול צפון קוריאה יתחיל בעוד כחודש, כאשר שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו, והיועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, ייסעו לצפון קוריאה ויתחילו לשאת ולתת על פרטי ההסכם.

הפסגה היתה הצלחה עבור קים, אמרה המומחית. היא גרמה לו להיראות כמו "מנהיג נורמלי", ו"כולנו שכחנו" שהוא רצח לא מזמן את אחיו החורג באמצעות גז עצבים, שרצח את דודו, ושהוא מחזיק 200,000 איש במחנות (גולאגים).

טרי העריכה שקים ירצה לשפר את כלכלת מדינתו אבל הביעה ספק רב לגבי האפשרות שישפר באופן משמעותי את מצב זכויות האדם בארצו. "אני מאוד סקפטית לגבי האפשרות שהוא פשוט יפתח את מחנות הכליאה", אמרה.

היא הזכירה שבאמצע שנות ה-90, בזמן ששררו תנאי רעב במדינה, צפון קוריאה הוציאה 800 מיליון דולר על בניית מאוזוליאום עבור קים איל סונג, וזאת למרות שהמנהיגים ראו כיצד בני עמם גוועים למוות ברעב.

טרי אמרה שלדעתה, צפון קוריאה היתה יכולה "לתת לנו יותר" בפסגה – ובכל זאת מדובר בסך הכל בשיפור לעומת השיח הלוחמני הקודם.