נבן ספאחיה
נבן ספאחיהצילום: ניצן קידר

"לא חשבתי אפילו על האליפות", כך הודה מאמן מכבי ת"א הקרואטי נבן ספאחיה הערב (חמישי) בסיום משחק הגמר בו הביסה קבוצתו את הפועל חולון בתוצאה 75:95 וזכתה לאחר 4 שנים באליפות ליגת העל שבכדורסל.

"זה היה הגמר ה-18 שלי ויש הרבה שחקנים חדשים שעבורם זה היה הגמר הראשון", אמר ספאחיה שהוסיף "יצאנו מסיטואציות קשות. יש לי הרבה נסיון ואני חושב שהתמודדנו טוב. להתחיל משום מקום עם הרבה התלהבות והרבה עליות ומורדות. זאת העונה הכי קשה בקריירה שלי".

ג'ייק כהן, המתאזרח של המכבים מת"א שהצטיין הערב עם 18 נקודות אמר בסיום, "זה שילוב של חודשים שלמים של עבודה, של אנשים שנשארו ביחד למרות הכל. הרבה אנשים פקפקו בנו, אמרו שאנחנו כישלון, אבל עשינו את זה וזכינו באליפות".

אחד מבעלי מכבי תל אביב דייויד פדרמן התייחס גם הוא בסיום לשנים הרבות בהן לא זכתה קבוצתו באליפות. "זה מרגש אותי לזכות אחרי ארבע שנים, כי זה מרגש את הקהל. הוא קיבל סיבה לחשוב שמכבי עוד לא נגמרה כמו שהרבה חשבו. יש פה בסיס והרבה אנשים שוכחים שעם כל הבעיות שהיו, לא היינו רחוקים מלהגיע רחוק גם ביורוליג. זה אמנם לא הצליח, אבל גילינו אופי. אין ספק שהחתמת פארגו הייתה מאוד חשובה".

"אני מאוד מוטרד ממה שקורה בארץ, אנשים לא מבינים שהעולם גדול יותר מישראל. הקהל יכול ליהנות מכדורסל עם תחרות, אבל אנחנו לא יכולים להתחרות באירופה - תראו את התוצאות של הישראליות באירופה, זה כישלון גמור. אנחנו מסיקים שנמאס לנו מהמגבלות ומהעובדה שבישראל משחקים שלא כמו בכל מדינה נורמלית באירופה", הוסיף פדרמן.

מי ששוב מגיע לגמר ולא מצליח לנצח בו הוא גיא פניני, קפטן מכבי ת"א בשמונה השנים האחרונות שהשנה עבר לשחק אצל הפועל חולון. "מגיע למכבי ת"א, כל הכבוד להם. קפצו עלינו מהרגע הראשון. היינו מרחק פסיעה מלעשות משהו היסטורי ואני אקח הרבה מהעונה הזו. גאה בחברים שלי לקבוצה", אמר פניני והוסיף כי "הבליץ של מכבי בהתחלה ואיבודי הכדור שלנו היוו את נקודת המפתח יחד עם זה שלא עשינו מספיק".

מאמנו של פניני, דן שמיר אמר בסיום גם הוא כי עיקר המחמאות מגיעות למכבי ת"א המנצחת: "ברכות גדולות למכבי לנבאן ולצוות שלו, הם זכו בזה בצדק. הובילו את הליגה גם בסיבוב הראשון ו2 משחקים גדולים בפיינל פור. מכבי הייתה גדולה עלינו בכמה מידות. זו הייתה עונה גדולה לכדורסל הישראלי, תצוגה לקהל הפועל חולון. עשינו טעויות ולא מעט כאלה גם בדרך אנחנו הולכים מאוכזבים וזה מה יש".