רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרסצילום: רויטרס

ראש עיריית מינכן, דיטר רייטר, תקף בחריפות את הזמר רוג'ר ווטרס, אחד מחברי להקת "פינק פלויד" שהתפרסם בשנים האחרונות כמבקר חריף של ישראל ותומך נלהב בתנועת החרם על ישראל.

לאחר הופעה של ווטרס באולם האולימפי במינכן, כתב רייטר כי "לא ניתן היה למנוע את השכרת האולם האולימפי לווטרס, אולם בעתיד האולם לא יושכר לווטרס בשל תמיכתו בקמפיין החרם ובתנועת BDS. ווטרס אחראי על הצהרות אנטישמיות גוברות ובלתי נסבלות. חשוב לי להבהיר כי התעמולה האנטישמית של ווטרס אינה מתקבלת בברכה במינכן ולא תישאר ללא מענה".

בתגובה לדברים של ראש עיריית מינכן, דרשו עורכי דינו של ווטרס מראש העירייה למחוק את הפוסט, ואיים כי ינקוט בצעדים משפטיים נגד ראש העיר במידה והפוסט יישאר פומבי. ווטרס עצמו כתב פוסט בו טען כי אינו אנטישמי אלא פועל עבור זכויות אדם בלבד. "דיטר רייטר, ראש עיריית מינכן, פרסם הודעה בה הוא מגנה אותי כאנטישמי. ראש העיר טען כי אני מתבטא באנטישמיות בצורה גוברת יותר ויותר. אני רק פועל בעד זכויות אדם" כתב ווטרס.

בשנה שעברה העבירה מועצת העיר מינכן הצעת החלטה שקבעה כי אולמות עירוניים לא יושכרו לארגונים התומכים בתנועת החרם על ישראל. מינכן היתה העיר הראשונה בגרמניה שהעביר החקיקה כזו שאסרה על שיתוף פעולה עם ארגוני החרם נגד ישראל.