קושנר בישראל
קושנר בישראלצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

האיחוד האירופי, שרואה בעיניים כלות את ההובלה האמריקנית בכל הקשור לניסיונות לחדש את התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים, עומד לנסות להשיג לעצמו דריסת רגל בנושא.

על פי דיווחים באירופה, בריטניה יוזמת כנס של שרי חוץ אירופיים וערביים עם חתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, בו יוצגו לאמריקנים הציפיות של אותן מדינות לתוכנית השלום בין ישראל והפלסטינים עליה עמל הממשל.

מי שמוביל את היוזמה הזאת הוא שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון, שעמדותיו אינן נחשבות פרו ישראליות במיוחד. ראוי לציין שהממשל האמריקני אינו מתלהב לפי שעה מהיוזמה הבריטית.

בתוך כך, בהודעה רשמית של הבית הלבן במהלך השבת, נמסר כי השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט יחד עם ג'ארד קושנר והשגרירה האמריקנית באו"ם, ניקי היילי, נועדו עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש לשיחה שעסקה גם ביוזמת ארה"ב בנוגע לשלום וגם במצב ההומניטרי בעזה.

גרינבלט וקושנר אמורים להגיע השבוע לשיחות באזור בנוגע לתוכנית השלום. הם יגיעו לירושלים ואז יסתובבו בין בירות האזור במצרים, סעודיה, איחוד האמירויות וירדן.

הפלסטינים בינתיים, אומרים כי מדובר בבזבוז זמן אמריקני. דוברו של אבו מאזן, נאביל אבו רודיינה אמר כי ביקורם המתוכנן של גרינבלט וקושנר "מיותר ונועד לכישלון מלכתחילה".