מסי. יביא גביע? בינתיים לא פוגע
מסי. יביא גביע? בינתיים לא פוגעצילום: רויטרס

קללת ישראל וירושלים? חמישה משחקים התקיימו במונדיאל 2018 שברוסיה, במהלך השבת. חמישה משחקים שהניבו לא פחות מ-13 שערים, מספר רב של אירועים מרכזיים ומשחק מטורף אחד שהצדיק את הציפיות ממנו.

היום השני שנפתח אמש עם ניצחון דרמטי של נבחרת אורוגוואי על מצרים משער בדקה ה-90, המשיך עם אותה התוצאה ובדקה יותר מאוחרת כשנבחרת אירן גברה על מרוקו. הניצחון המפתיע של הנבחרת האיראנית שעלתה לשחק בצל הסנקציות הכבדות שפגעו בהכנותיה לקראת הטורניר היוקרתי, הגיע בזכות שער עצמי עמוק בתוך תוספת הזמן, בדקה ה-95.

במוקד היום השני עמד משחק הכדורגל המבטיח ביותר בשלב הבתים של המונדיאל, כשנבחרות פורטוגל וספרד, אלופת אירופה בהווה מול זו שבעבר, נפגשו ראש בראש כבר במשחק הראשון של שלב הבתים שלהן.

פורטוגל עלתה ליתרון מבטיח עם צמד שערים של מי אם לא כריסטיאנו רונאלדו, כוכב הנבחרת וריאל מדריד. ספרד השוותה עם צמד של קוסטה בפתיחת המחצית השניה ובתוך 3 דקות הפכה את התוצאה משער של פרננדס בדקה ה-58.

נגמר? לא אם זה תלוי ברונאלדו. הפנומן הפורטוגלי כבש את השלישי שלו ושל נבחרתו בדקה ה-88 ושלח את נבחרת ספרד, שהחליפה מאמן רק לפני יומיים, מאוכזבת.

ביום השלישי של הטורניר נעשתה היסטוריה גדולה כשלראשונה במשחקי המונדיאל נעשה שימוש בצלמות טלוויזיה כדי לשנות החלטות שיפוט. היה זה במשחקיהן של נבחרת צרפת שניצחה את אוסטרליה בתוצאה 1:2 ופרו מול דנמרק, אז פרו זכתה בבעיטת עונשין מ-11 מטרים בזכות המצלמות אך החטיאה אותה ברשלנות כמו את כל ההדמנויות הרבות שלה במשחק. זה נגמר עם ניצחון של דנמרק בתוצאה 1:0.

במוקד היום השלישי, עמד ליאו מסי ונבחרת ארגנטינה. לאחר שזו סירבה להגיע לישראל, עלתה הנבחרת הארגנטינאית למשחק מול נבחרת איסלנד וסיימה אותו בתיקו 1:1 מאכזב למדי. הגדיל ועשה מסי, כוכב הנבחרת ומי שעמד בראש ביטול המשחק מול ישראל בשל לחץ ערבי, כשבדקה ה-62 החמיץ בעיטת עונשין מ-11 מטרים. מי אמר שאין צדק?