גילה גמליאל
גילה גמליאלצילום: יונתן זינדל

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל התייחסה הערב (מוצאי שבת) למותה של הפעוטה יסמין וינטה ולגל האלימות הגואה כלפי פעוטות חסרי ישע שנחשף באחרונה.

"לא נסכים למציאות עגומה בה רק כרבע מילדי ישראל בגילאי לידה עד שלוש (0-3) זוכים למסגרת ציבורית מפוקחת לילדיהם.

מציאות חברתית המאפשרת לכל אזרח המעוניין בכך לפתוח פעוטון ללא הכשרה מקצועית, עם עבר פלילי ובתנאים סניטריים ותברואתיים מחפירים. אני קוראת לחבריי בממשלה לפעול להרחבת המסגרות החינוכיות לכלל האוכלוסייה תוך הסדרת פעולתן ע"פ חוק בכפוף לתקינה ופיקוח של הגורמים המקצועיים".

גמליאל הוסיפה "מקומם הטבעי של המעונות באחריות משרד החינוך - הגורם המקצועי המוסמך לנהל ולפקח את חינוך ילדנו".

עוד התייחסה השרה לדרישת ההורים להתקין מצלמות מעקב בפעוטונים, "יש למצוא את שביל הזהב בין הצורך הבסיסי של כל אחת ואחד מאתנו לדעת כי ילדנו מטופלים כראוי וזוכים ליחס חם ואוהב לבין צנעת הפרט של הגורמים המטפלים. רק התקנת מצלמות והחמרת הענישה ייצרו הרתעה מקסימלית והקטנה משמעותית של ממדי התופעה".

השרה גמליאל קראה להסדרת הטיפול בפעוטונים בידי משרד החינוך, "על הממשלה לקחת אחריות על פעוטות בגילאי לידה עד שלוש. מקרי המוות וההתעללויות אליהם נחשפנו לאחרונה מחייבים אותנו לפעול במהירות להסדרת אקלים חינוכי ראוי, תקני, בטוח, שיבטיח את שלומם ובטיחותם של היקרים לנו מכל.
אני קוראת להעביר את האחריות על ניהול ופיקוח הפעוטונים מידי משרד הרווחה והעבודה למשרד החינוך, הגורם המקצועי האמון על חינוך ילדנו מילדות ועד בגרות."