מח"ט גולני אל''מ שלומי בינדר
מח"ט גולני אל''מ שלומי בינדרצילום: דובר צה"ל

ביום שישי האחרון ראיין ראש הממשלה בנימין נתניהו שני מועמדים חדשים לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, זאת לאחר שלא היה מרוצה מהמועמדים שהוצגו לו על ידי הרמטכ"ל.

על פי הדיווח באתר "וואלה", מלבד אל"מ אבי בלוט שעל זימונו דווח כבר הבוקר זומן ללשכת ראש הממשלה גם אל"מ שלומי בינדר, מח"ט גולני ומפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, כמועמד אפשרי לתפקיד.

נציין כי זימונו של בינדר מעורר תהיות מאחר שרק בשבוע שעבר הודיע הרמטכ"ל על מינויו לתפקיד הנחשק של מפקד עוצבת הגליל. בינדר צפוי לצאת בקרוב לשנת לימודים בארה"ב בסיומה הוא צפוי לעלות בדרגה ולהתמנות למפקד אוגדה.

ב"ידיעות אחרונות" דווח הבוקר (ראשון) כי רכבו של המועמד הנוסף שרואיין ביום שישי, מפקד חטיבת הקומנדו אלוף משנה אבי בלוט נפרץ ביום חמישי במהלך טיול מפקדים של החטיבה באזור יהודה ושומרון ונגנבו ממנו מסמכים צבאיים. המשטרה הצבאית והשב"כ פתחו בחקירה בניסיון לאתר את החומרים.

נציין כי נתניהו מחפש מזה זמן מועמדים להחלפת מזכירו הצבאי, תא"ל אליעזר טולדנו, שאמור לסיים את התפקיד בקרוב. עד כה הוא ריאיין כבר את תא"ל טל קלמן, לשעבר ראש מטה חיל האוויר, את מפקד אוגדת עזה תא"ל יהודה פוקס ואת תא"ל איתי וירוב, שרואיין כבר לפני שלושה שבועות.