שקט מביך. תמר זנדברג
שקט מביך. תמר זנדברגצילום: אליאור כהן/TPS

זעם בשמאל על החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה בצהריים (ראשון) לאשר את הצעת החוק לאיסור תיעוד חיילי צה"ל שיזם ח"כ רוברט אילטוב.

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, תקפה את ההצעה, "לא ברור לאן מוכנים לדרדר חברי כנסת את המדינה בשביל ספינים נמוכים וכמה כותרות. הצעת החוק הזאת מאיימת לגרור את ישראל למטה רק בשביל להכניס לכמה ארגוני זכויות אדם. אם יש בעיה עם המציאות שהכיבוש מייצר, צריך לנסות לשנות אותה ולא לנסות להסתיר אותה".

את הכעס על ההצעה תיעלה זנדברג למתקפה על המתנחלים, "אם הממשלה כל כך חפצה לדאוג לחיילי צה"ל אולי כדאי שתתחיל לטפל במתנחלים שמפרקים רכבים צה"לים, פוצעים שוטרים וזורקים אבנים על חיילים. רק היום 11 שוטרים נחבלו מאבנים, אקונומיקה וחפצים נוספים שהושלכו לעברם, בשבוע שעבר נעצרו 3 צעירים על תקיפות דומות בנתיב האבות. כולם שוחררו בתוך יממה. עד עכשיו כל פעולה כזאת של המתנחלים נענתה בשקט מביך וצורם של כל שרי הממשלה וחברי הכנסת מהימין שרק מחפשים כותרות ולא איכפת להם בדרך לא מהחיילים ולא מהדמוקרטיה".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, הצטרף למתקפה, "הצעת החוק האוסרת על תיעוד חיילים היא המשך מדיניות בת היענה של הממשלה בכל התחומים. במקום למנוע את התופעות הפסולות, להפיק לקחים ולחדד נהלים, בוחרת הקואליציה לקדם הצעת חוק אנטי חוקתית ואנטי דמוקרטית בניגוד לדעת היועץ המשפטי לממשלה".

"חיילי צה"ל הם ילדינו וכולנו תומכים בהם ואוהבים אותם, אבל בתופעות פסולות יש להלחם באומץ וללא טיוח והסתרה", הוסיף.