חופש בטוח
חופש בטוחצילום: יח"צ

אם גם אתם מתכננים לצאת לנופש באי אקזוטי (או ביעד קריר כלשהו) זה בדיוק הזמן לדאוג לביטוח נסיעות לחו"ל. למה, ומה כדאי לבדוק מראש?

מי צריך את זה בכלל?

בעוד כולנו מקווים (ובטוחים) שהחופשה הקרובה תהיה מושלמת, ואין לנו ספק שנחזור ממנה שזופים ועם ערימות של קניות ותמונות שיופצו לכל הקנאים בפייסבוק, ננסה בכל זאת לדמיין תרחיש קצת פחות ורוד: מה יקרה אם במהלך החופשה שלכם תיקלעו לתאונה ותזדקקו לטיפול רפואי? ומה תעשו במצב שבו השרב הכבד יוביל להתייבשות שתחייב ביקור בחדר המיון? כשאתם בארץ אתם יודעים מה עושים ולאן הולכים, ואתם גם יודעים כמה זה יעלה (או לא יעלה) לכם. בחו"ל המצב שונה, וזה לא משנה אם אתם טסים לפריז, לניו יורק או למקסיקו. ביטוח נסיעות לחו"ל מספק כיסוי לכל אחד מהמצבים האלה, ובמחיר של כמה שקלים בודדים ליום.

מה כולל הביטוח?

עכשיו, כשאתם מבינים עד כמה הביטוח הזה חשוב לכם, ועד כמה הוא מצרך בסיסי וחיוני, כדאי לשים לב היטב לאותיות הקטנות. במילים אחרות, לפני שאתם עולים על מונית לשדה התעופה והרבה לפני שתאשרו לסוכן הביטוח שלכם את הפוליסה, בדקו מה היא מציעה. זה הזמן לוודא שהיא מתאימה לנסיעה הספציפית שלכם. אם אתם יוצאים למסע קניות במנהטן הפוליסה שלכם תהיה שונה בהשוואה לזו שתצטרכו לקראת חופשת הסקי בשוויץ או לקראת המסעות המפרכים בדרום אמריקה. אם אתם צריכים הרחבות כלשהן זה הזמן לדאוג להן, וזה חשוב בעיקר למי שעוסק בספורט אתגרי כלשהו (אבל לא רק). לדוגמא, כאן תוכלו לראות את עיקרי הפוליסה שמציע חברת כלל למבוטחי נסיעות לחו"ל.

עניין של כסף

בזמן שאתם בודקים כמה יעלה לכם הביטוח, אל תשכחו לבדוק גם כמה הוא שווה לכם באמת: מה גובה דמי ההשתתפות שתידרשו לשלם אם וכאשר יעלה הצורך? מה בדיוק מכסה הביטוח שלכם והאם תקבלו החזר כספי גם בגין רכישת תרופות? מה לגבי טיסת חירום אם תצטרכו פינוי באמצעות מסוק כדי לחזור לישראל באמצע הדרך? השאלה החשובה באמת, יותר מהשאלה כמה זה יעלה לכם, היא מה אתם מקבלים בתמורה. זו שאלה חשובה ללא כל קשר באופי הנסיעה שלכם, אבל אין ספק שהיא חשובה עוד יותר אם אתם מתכננים לצאת לטרק בהודו, למשל.