טרור העפיפונים נמשך: שריפה ביער כיסופיםאושרי צימר

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנסו היום (ראשון) לדיון על המצב ברצועת עזה דרשו מהרמטכ''ל רא''ל גדי איזנקוט לחסל את המחבלים מרצועת עזה שמשגרים עפיפונים ובלוני תבערה לעבר ישראל וגורמים להצתת שטחי חקלאות רבים בדרום.

הרמטכ''ל אמר לראשי הקבינט שחמאס הוא שמנהל את שיגור העפיפונים, והסביר כי יש בעיה משפטית להגדיר את כל משגרי העפיפונים כמי שמסכנים חיים.

במקביל, בעקבות טרור העפיפונים המתגבר מרצועת עזה, גורם צבאי בכיר אמר לתושבים בעוטף כי "החלופה לטרור העפיפונים היא מלחמה. אם נגיב בעוצמה גדולה מדי, זה יכול להיגרר להסלמה''.

בחדשות 2 דווח כי הגורם הזהיר את התושבים שבמקרה של מלחמה ''אתם תהיו בממ"דים, ואתם לא רוצים את זה, בעוד בניית המכשול נגד המנהרות עדיין לא הסתיימה".

מוקדם יותר הערב התגלו שני בלוני תבערה ביישוב במועצה האזורית שדות נגב. הבלונים פגעו בבית מגורים, ושוטרים שהגיעו למקום הרחיקו אזרחים סקרנים. בנוסף, שלושה בלוני תבערה שהוכנו על ידי ערבים מרצועת עזה אותרו בעיר שדרות.

צה"ל ביצע ירי באמצעות כלי טיס סמוך לחולייה ששיגרה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה. צה''ל גם תקף תשתית ממנה פעלה החולייה ואת כלי הרכב ששימש אותה. במשטרה קוראים לציבור להתרחק מחפצים חשודים ומסוכנים ולדווח עליהם למוקד 100.