אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

תאגידי המים יחויבו לספק שעוני מים דיגיטליים כשרים למהדרין לשימוש בשבת במחיר מופחת לאחר מחצית מתקופת זמן ההחלפה כיום – כך דיווחה היום (א') לשכת ח"כ אורי מקלב לאחר סיכום על כך מול רשות המים.

בנוסף, רוכשי דירות חדשות בעלות שעוני מים דיגיטליים שאינם כשרים למהדרין יוכלו לדרוש עם כניסתם לדירה שעון מים כשר למהדרין לשימוש בשבת על אף שאין הם נמצאים בתקופת ההחלפה.

כיום צרכן אשר מבקש להמיר את שעון המים בדירתו לשעון מים דיגיטלי כשר למהדרין אינו יכול להמיר שעון זה אלא רק בסיום תקופת השימוש של השעון העומדת על קרוב לחמש שנים במרבית התאגידים זאת לאור טענות תאגידי המים על הפסדים גדולים מהחלפת השעונים במחיר מופחת לאחר זמן קצר מהתקנת השעון הרגיל,

"בשל כך ולאור התעוררות גדולה לנושא ביישובים שאינם נמנים דווקא על הציבור החרדי פנה ח"כ אורי מקלב לרשות המים וזו הורתה באחרונה כי תתאפשר החלפת השעון במחיר מופחת גם במחצית מזמן ההחלפה הקיים כיום", סיפרו בלשכת מקלב.

בדיונים אשר התקיימו לאחרונה בנושא עמד ח"כ מקלב על כך כי גם רוכשי דירות בעלות שעון מים שאינו כשר למהדרין לשימוש בשבת תתאפשר החלפה במחיר מופחת עם כניסת הרוכש לדירה ללא כל קשר לתקופת ההחלפה, ברשות המים הורו לתאגידים באחרונה לפעול לפי נוהל זה.

"תחילה סירבו תאגידי המים ולא הכירו בצורך הקיים לצרכנים שומרי תורה ומצוות אך לאחר הבנת הנושא והדרישה הגוברת בציבור מספקים היום תאגידי המים שעון לכל דורש כאשר לטענתם מדובר בשעון בעל כשרות בסיסית מאחד ממכוני הכשרות בארץ", סיפרו בלשכת הרב מקלב.