נתנה ארכה. הנשיאה אסתר חיות
נתנה ארכה. הנשיאה אסתר חיותצילום: אתר הרשות השופטת

משבר הגיור נדחה בששה חודשים: נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, קיבלה אתמול את בקשת ראש הממשלה להעניק למדינה חצי שנה נוספת בטרם תגיש את תגובתה לכמה עתירות בסוגיית הגיור - כך דווח ב"כאן חדשות".

על פי הדיווח, מטרת הדחיה היא לאפשר לממשלה ללמוד את דו"ח השר לשעבר משה ניסים בעניין מערך הגיור החדש שבוחן את האפשרויות השונות לקידום הסוגיה.

לפני כשבועיים במהלך ישיבת ראשי מפלגות הקואליציה דרש השר אריה דרעי לקדם את הצעת חוק הגיור הממשלתית שהוגשה לפני כשנה, ולפיה רק גיורי בתי הדין הרבניים יהיו מוסמכים ומוכרים ולא כל ארגון אחר.

בדבריו לראש הממשלה ולראשי הקואליציה הדגיש דרעי כי הדו"ח אותו הביא השר לשעבר משה ניסים "איננו נושא לדיון ואנחנו דוחים אותו מכל וכל", כלשונו. לפי לשכת דרעי, דרישתו זו של השר דרעי זכתה להסכמה רחבה מכלל ראשי המפלגות.

אולם ראש הממשלה נתניהו התנגד לכך והבהיר כי מאחר וקיבל את הדו"ח רק היום, הוא נדרש ללמוד אותו ולהתייעץ עם הנוגעים בדבר. עוד אמר כי בכוונתו לפנות ליועמ"ש שיבקש מבית המשפט דחיה בכדי למצות וללבן את הנושא.

בתגובה אמר השר דרעי לראש הממשלה, אמר כי "חבל על הזמן ודו"ח זה איננו נושא לדיון כלל". דרעי הוסיף כי הדרך היחידה בנושא זה היא קידום הצעת חוק הגיור שזכתה לאישור הממשלה ובכוונתו להביא את הצעת החוק שלו לאישור בקריאה ראשונה במליאה בקרוב.

כאמור, בסופו של יום הוגשה בקשת דחיה על ידי המדינה לבג"ץ שאף אישר אותה.