בנט: צריך לירות במפריחי עפיפונים‎

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, קרא היום (שני) להחריף את התגובה כלפי טרור העפיפונים ובלוני הנפץ.

בפתח ישיבת הסיעה אמר השר בנט "במשך החודש האחרון מתחולל גל טרור אווירי עוצמתי מול יישובי הדרום. באופן יומיומי מחבלים משגרים כלים אוויריים הנושאים מטען נפץ או מטען תבערה אל עבר ישובים ישראלים, תושביהם שטחיהם".

בנט הוסיף "אמצעים אלו מחוללים שריפות בהיקפים גדולים מאוד, ומתקפה זו מהווה סכנת חיים לתושבי הדרום. לפני שלושה שבועות ישנתי לילה בקיבוץ כפר עזה וסיפרה לי תושבת הקיבוץ שבלון תבערה שרף לה את החצר בזמן שהיא לא נכחה בבית, אך ילדיה שהו שם. השכנים פינו את ילדיה. הקו בין שריפת חצר לבין פגיעה בחיי אדם הוא דק, דק מדי".

לדבריו "יש שסבורים שאין הצדקה להפעיל אש אל עבר מפעילי הנשק האווירי הזה - אומרים שזה בסך הכל נערים, שמשפטית יש חסמים, שבינלאומית יוקיעו אותנו, ושזה יוביל להסלמה. אני חולק על ההנחות הללו: מי שיורה נשק אווירי לעבר יישובינו הוא מחבל ככל מחבל. משפטית - אין כל מניעה לירות על מנת למנוע סכנה לאזרחי ישראל ולא שמעתי גורם משפטי כלשהו שאומר שיש מניעה כזו. בזירה הבינלאומית - אנו לא זוכים בשום נקודות זכות על ההבלגה. אינני סבור שבלגיה, צרפת או בולגריה היו מסכימות שישגרו לעברם אמצעי נשק אוויריים ויאמרו שזה בסך הכל עפיפונים. בכל העולם יודעים שזכותה וחובתה של כל מדינה היא להגן על תושביה.

בהמשך דבריו התייחס בנט למה שכינה "טיעון ההסלמה" ואמר, "הבלגה מול טרור האש תוביל באופן בלתי נמנע להסלמה. כי האויב מפרש את ההבלגה כאילו יש לו מרחב חסינות שאם רק ימשיך לשגר עפיפוני מטען ובלוני תבערה אז הכל בסדר.

בנט קרא לירות במפריחי העפיפונים "לכן, אומר זאת בבירור: עפיפוני נפץ ובלוני תבערה אינם משחק ילדים; הם כלי נשק קטלני שנועד להרוג את ילדינו. זהו טרור רצחני של חמאס. על כן יש להתייחס לבלון נפץ או אל עפיפון תבערה כמו אל ירי קסאם. צריך להפסיק לירות ליד - ולעבור לירי ישירות למטרה. אסור לנו לתת לאויב לבחור באיזה כלי מותר לו לרצוח אותנו ובאיזה לא. ואסור לתת לאויב להפוך את עוטף עזה לשטח אש. אנחנו נמשיך לקדם את העמדות האלה ומוטב שנאמץ את זה לפני שנספוג פגיעה בנפש. כי תושבי הנגב המערבי זכאים לביטחון".

בנט התייחס בדבריו לחוק הגיוס ואמר "חוק הגיוס חזר לסדר היום, ובימים האחרונים ישנם קולות שמבשרים על משבר קואליציוני. אני לא רואה את זה. אני חושב שמדובר בחוק מידתי, שנותן מענה גם לצה"ל וגם לחרדים, שרוצים בעצם את אותו דבר – גיוס מתון ומידתי של החרדים, ללא כפייה וללא כוח.
ולכן אני חושב שמדובר ב'פייק משבר', אמרנו את זה אז ואני אומר את זה גם עכשיו".

"אני מאמין שהסיפור הזה פתיר לחלוטין. בהידברות נכונה ורצון אמיתי להביא את הפתרון המתאים לחברה הישראלית – החוק הזה בהחלט יכול לעבור. אנחנו נשתף פעולה וניתן יד לפתרון העניין כדי לקיים ממשלה יציבה עד מועד הבחירות בנובמבר 2019", הוסיף.