שיא התלונות: המוסד לביטוח לאומי

מבקר המדינה פרסם את הסיכום השנתי של תלונות הציבור כלפי גופים ממשלתיים. הציבור מתלונן יותר על חברת 'דואר ישראל' ועל המשטרה.

ערוץ 7 , ה' בתמוז תשע"ח

מבקר המדינה מוסר את הדו"ח ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת ביקורת המדינה
מבקר המדינה מוסר את הדו"ח ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת ביקורת המדינה
צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, יוסף שפירא, פרסם היום דו"ח על פעילות הנציבות אשתקד. בשנת 2017 התקבלו 13,573 תלונות, בהן 12,822 תלונות שהנציב יכול לטפל בהן ו-751 שאין בסמכותו.

הגוף שמוביל את רשימת התלונות שהתקבלו הוא המוסד לביטוח לאומי עם 979 תלונות. עם זאת, רק 18.9% מהן התבררו כמוצדקות, במקום השני חברת דואר ישראל עם 897 תלונות, אך 74.2% מוצדקות (הנתון הגבוה ביותר והגוף היחיד שרוב התלונות שהוגשו נגדו התבררו כמוצדקות). אחריהם במקום השלישי משטרת ישראל עם 589 תלונות, רבע מהן מוצדקות.

בשנת 2017 התקבלו 12,822 תלונות על גופים נילונים ועוד 751 תלונות על גופים שאין הנציבות מוסמכת לברר תלונות עליהם. סה"כ 13,573 תלונות.

בשנה זו גם הסתיים בשנת הטיפול ב-15,157 (כולל תלונות שהתקבלו בשנים קודמות יותר),43.8% נושאי תלונות נמצאו מוצדקים או שעניינם בא על תיקונו. ב-32.2% מהתלונות שבוררו עד תום, נמצא שהתלונה מוצדקת. מדובר בשיעור גבוה מהמקובל במדינות מתוקנות והדבר מעיד על איכות השירות הלא מספקת של המגזר הציבורי.