האלופים במיל., חברי הכנסת אייל בן ראובן (המחנה הציוני) ואלעזר שטרן (יש עתיד) התייחסו היום (שני) למצב בגבול עזה ולאפשרויות הצבאיות לאור טרור העפיפונים המתגבר.

ח"כ אלעזר שטרן אמר כי "חלק מהצעדים שישראל נוקטת ברצועת עזה אכן נכונים. אני מקבל את העמדה שעפיפון תבערה הוא כלי נשק וצריך להתייחס לכל משלח בהתאם".

"העפיפונים הללו הם כלי נשק. אם הייתי רואה ילד בן ארבע עם נשק הייתי עושה הכל כדי לא לירות בו אך במקביל הייתי עושה הכל כדי שהנשק לא יגיע לידיו", אמר שטרן בראיון ברדיו 103FM.

ח"כ אייל בן ראובן הוסיף כי "העפיפונים הללו הם טרור כמו מרגמה ורקטה שפוגעים בריבונות הישראלית. הטכנולוגיה יודעת לתת מענה לדברים מסובכים, את הדברים הפשוטים, כמו עפיפוני תבערה, הטכנולוגיה המורכבת מתקשה לפתור. הפתרון בעיני הוא לפעול כנגד החמאס ישירות, לתקוף בכל מקום בו הוא נמצא ביד קשה".

"צריך להפעיל שיקול דעת, אמנם אנחנו נמצאים במצב לא נעים כיום בעוטף אבל כדאי לנו לשאול את עצמנו אם אנחנו מעוניינים לצאת מחר בבוקר שוב למבצע צוק איתן. הילדים שלנו יוצאים לחופשת הקיץ ולא הייתי רוצה להושיב אותם במקלטים", אמר בן ראובן.

ח"כ שטרן טען כי הממשלה צריכה לפעול באופן שונה. "זה נכון לתת לצה"ל אפשרות להפעיל את הכלים שלו אך הממשלה עצמה לא מפעילה את הכלים שלה. עלינו ליצור אופק משותף וליזום ברית אזורית. כולם זוכרים כמה הייתי נגד עסקת שליט ואני עדיין דוגל בעמדה שלא צריך לתת לחמאס שום דבר מבלי לקבל תמורה. אני כן חושב שצריך להראות להם מה הם יקבלו במידה והם כן יתנו".

ח"כ בן ראובן הסכים עם הדברים. "הממשלה כושלת בטיפול האסטרטגי שלה ברצועת עזה כפי שכשלה בניסיון למנוע את צוק איתן. אני מאד מקווה שלא נצטרך לכבוש את הרצועה, כיבוש עזה יהיה דבר בלתי נסבל מבחינתנו".

ח"כ שטרן סיכם, "אסור שזה ייגמר בכיבוש עזה. צריך גם לומר את האמת, לא ישבנו בעזה בשנים האחרונות לפני ההתנתקות, ישבנו מסביב".