רמת השרון: ההורים למען המנהל

מתוך דבריה של נעמה, אם לשלושה ילדים בבית הספר:

אין לנו עמדה פוליטית אחת, אנחנו אנשים שונים ומגוונים, אין לנו אף נציב פוליטי בעירייה ואנחנו לא חלק מתעמולת בחירות. אנו הורים לילדים ברמת השרון!

מולנו עומדים אנשים המבקשים לפגוע בבית הספר שלנו. מחלקים אותנו לקבוצות, מנסים לפלג ולסכסך, לזרוע פחד וחוסר אמון ביננו ההורים ובין ההורים להנהלה. מנסים לשכנע אותנו עם כל מיני נתונים שאנו נמצאים במקום לא טוב.

אבל – מה שהתגלה לאחרונה – שכולנו כאן משפחה אחת. משפחת "אור השחר". במשפחה הזו יש מגוון גדול של אנשים – דתיים, מסורתיים וחילוניים. המשותף לכולנו – שכולנו בחרנו באור השחר לבית הספר של הילדים שלנו. כל הורה והורה עשה את השיקולים שלו וכך בחר. ואין מי שיבלבל אותנו בעניין הזה.

זה לא סוד שבבית הספר שלנו ישנה מורכבות, מורכבות שהביאה את בית ספר אור השחר למשברים.
המורכבות היא שבית הספר מכיל את כל גווני האוכלוסייה הדתית. המורכבות הזו היא האתגר שלנו, אנחנו לא בורחים מאתגרים. אל האתגר הזה נכנס לפני חמש שנים המנהל עוזי חסון. והתחיל להוביל את הספינה הנפלאה הזו. עוזי ייצר בית ספר נפלא עם מסלולים שונים ומגוונים שיתאימו לכל אוכלוסיית בית הספר. תלמוד תורה, צהרון עם חוגים, חוגי מחול מקצועיים וחוג שחמט.

כל הורה יכול לבחור באיזה מסלול ללכת. וכך היה.

עוזי יצר כאן מפעל נהדר. הוא הוכיח ומוכיח מידי יום ביום שאפשר להסתדר ביחד. על אף השונות.
ניתן לחיות מתוך כבוד, אמון ושיתוף פעולה. ניתן לחיות באחדות גם אם יש הבדלים. בית ספר אור השחר הוא בשורה אדירה קודם כל לילדים שלנו. בשורה שאומרת – שאפשר לחיות כאן יחד בשלום במדינת ישראל, למרות ההבדלים. כאשר אנחנו שולחים את ילדינו לבית הספר אנחנו מחנכים אותם כל רגע לערכים של כבוד, ויתור, סובלנות, רגישות, שלום ,צניעות, אחווה ואהבה.

לא ניתן לסכסכנות ולפלגנות להרוס את בית הספר הנפלא שלנו. אנו רוצים למצוא דרך שבה כל הורה ירגיש כאן בטוב. אבל אין לערב כאן גורמים אחרים שאינם הורי בית הספר, אין לערב כאן אנשים פוליטיים או תנועות עם אג'נדה משלהם כמו 'רמת השרון חופשית'. אנחנו לא מסכימים בשום אופן להתערבות חיצונית זו. ולהורים שבוחרים לעמוד מנגד אנו קוראים – עצרו כאן, בואו נגיע למקום שיהיה לכם טוב כאן. כי כשאתם הורסים אתם הורסים גם לעצמכם.