מחאת הגרושים
מחאת הגרושיםצילום: דדי מאירפלד

האבות הגרושים מתנועת "מלוכדים" ערכו אמש (ראשון) משמרת מחאה מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון בתל אביב, בדרישה ליישם פסיקה לפיה גם אמהות אחראיות על מזונות ילדים.

לפני כן ערכו משמרת מחאה גם ליד ביתה של שרת המשפטים, איילת שקד.

אחד מראשי המחאה, רונן לגזיאל, דיבר במגפון מתחת לחלון ביתה של השופטת ודרש כי היא תדאג להטמיע במערכת את הפסיקה בתיק 919/15 של בית המשפט העליון, שהכירה בחלקה של האישה בנטל מזונות הילדים.

"אנחנו לא עבדים של הנשים", הבהיר. "אנחנו לא צריכים לפרנס את האישה. אנחנו צריכים לפרנס רק את הילדים. והאישה חייבת לפרנס את ילדיה. לא ייתכן פרזיטיות הזו. לא ייתכן שרק הגבר מפרנס את ילדיו".

עןד אמר לגזיאל כי לפי הפסיקה בתיק 919/15, מזונות הילדים ההכרחיים הם בין 1,300 ל-1,400 שקלים. הוא דרש מהשופטת להנחות את שופטי המשפחה לפסוק מזונות שלא עולים על 1,400 שקלים לילד ולוודא שהאישה תשלם חצי מסכום זה. לדבריו, בפסיקות בעת האחרונה ניכרת מגמה של ניפוח המזונות ההכרחיים עבור ילד והסכום מתקרב ל-2,000 שקלים.

"היום, 80 אחוז מהנשים במגזר החילוני יוצאות לעבוד", אמר. "אל תשקרו עם הפופוליזם הזה, כאילו נשים הן מוחלשות. נשים הן יותר חזקות מאיתנו בהכל. יש להן ארגונים, יש להן עמותות. ולנו אין כלום".

זהו השבוע השמיני שבו נערכת מחאת האבות מול ביתה של השרה שקד, והאבות מתכוונים להמשיך למחות מדי שבוע גם שם וגם מול ביתה של חיות, שנמצא לא רחוק מבית השרה.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.